لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در ایالت کالیفورنیای امریکا ۱۰ کشته برجا گذاشت 


پولیس در ایالت کالیفورنیای امریکا امروز ۲۲ جنوری (دوم دلو) گفت که گلوله‌باری در شهری که بیشترین باشندگان آن آسیایی‌‌ها اند، حد اقل ۱۰ کشته برجا گذاشت.

پولیس گفته است که در جریان این گلوله‌ باری حد اقل ۱۰ نفر دیگر زخمی شده و فرد مهاجم موفق به فرار از ساحه شده است.

مهاجم مسلح در حالی بر باشندگان محلی گلوله باری کرد که آنان سرگرم تجلیل از سال نو قمری بودند. شاهدان گفته اند که فرد مهاجم با استفاده از سلاح نیمه‌خودکار به سوی مردم گلوله‌باری کرد.

این گلوله‌باری بر یک ستیژ رقص در ساحه صورت گرفت و پولیس می‌گوید که تا حالا واضح نشده است که آیا مهاجم با قربانیان این حمله آشنایی داشت یا نه.

اندریو می‌یرس، یکی از مسوولین پولیس محلی شهر لاس‌انجلس، گفت که نیروهای پولیس حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته پس از دریافت پیام‌های تلیفونی فوری، خود را به ساحه رساندند.

مقامات این ایالت گفته اند عملیات جستجو پس از آن روز یکشنبه پایان یافت که مظنون مهاجم خود را در داخل موتری که با آن فرار می‌کرد، با ضرب مرمی کشت. مهاجم پس از آن خود را با ضرب مرمی از بین برد که مردم مانع گلوله‌باری دوم وی شدند.

رابرت لونا، یک مقام پولیس شهر لاس انجلس، مظنون مهاجم را یک مرد ۷۲ ساله به نام هوو کان تران معرفی کرده و گفت که هیچ مظنون دیگر فراری نیست. به گفتهٔ لونا،‌ تا حالا انگیزهٔ این حمله که سبب کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شده، مشخص نشده است.

شهر مانیتوری پارک که این حمله در آن صورت گرفت، در فاصلهٔ ۱۳ کیلومتری مرکز لاس‌انجلس موقعیت دارد و اکثر جمعیت این شهر که حدود ۶۱ هزار باشندهٔ دارد، آسیایی‌ها یا امریکایی‌های آسیایی‌تبار اند.

بر اساس معلومات وبسایت آرشیف خشونت‌های مسلحانه، سال گذشته بیش از ۴۴ هزار در سراسر ایالات متحده توسط سلاح‌های گرم از جمله گلوله‌باری دسته جمعی کشته شدند.

XS
SM
MD
LG