لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها دختر دانش‌آموز در دایکندی مسموم شدند


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

مقام‌های محلی ولایت دایکندی از مسموم شدن ۶۳ دختر دانش‌آموز در این ولایت خبر داده اند.

۴۳ تن از دختران دانش‌آموز صبح روز دوشنبه در مکتب دخترانه‌ "چهاردار" در مربوطات نیلی و ۱۸ تن دیگر در مکتب "کالو"در ولسوالی خدیر این ولایت مسموم شده اند.

عبدالواحد وحیدی، سرپرست شفاخانه ولایتی دایکندی روز دوشنبه ۱۵ جولای (۲۴ سرطان) به صدای امریکا گفت که وضعیت صحی برخی این دانش‌آموزان ببهود یافته و شمار دیگر هنوز هم تحت درمان قرار دارند.

سرپرست شفاخانه ولایتی دایکندی افزود که مسموم شدگان، دانش‌آموزان صنف‌های ۶ تا ۱۱ مکتب اند.

داکتران در این شفاخانه، دلیل عمده مسموم شدن این دانش‌آموزان را آلوده بودن چاه آب آشامیدنی و تاثیرات روحی آنان عنوان کرده اند.

رحمت الله سیرت، رییس معارف دایکندی با تایید این رویداد به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت که پس از این واقعه، تمامی دانش‌آموزان در این دو مکتب را رخصت کرده و نیز شمار مسموم شده‌ها، در حال افزایش است.

به گفته‌ی آقای سیرت، دانش‌آموزان مسموم شده تحت مراقبت داکتران قرار دارند و وضعیت صحی آنان با گذشت چندین ساعت به حالت عادی برنگشته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG