لینک های دسترسی

Breaking News

مسجد مسلمانان تایلندی در کالیفورنیای امریکا


الفاتحه نخستین مسجد مسلمانان تایلندی در امریکا
الفاتحه نخستین مسجد مسلمانان تایلندی در امریکا

مسجدی که به عنوان مرکز دینی مهاجرین مسلمان تایلندی در حومه شهر لاس انجلس تاسیس گردیده بود، اکنون به مرکز تجمع مسلمانان از کشور های مختلف مبدل شده است.

الفاتحه نخستین مسجدی است که توسط مسلمانان تایلندی در ایالات متحده تاسیس شد.

مسئولیت پیشبرد امور این مرکز پر تجمع دینی را یک مهاجر تایلندی همراه با خانواده اش بدوش دارد.

رحمت پایکو، مسؤول و امام مسجد تایلندی ها، چوب را از محل توقف موتر ها به مسجد الفاتحه انتقال می دهد. او از بازسازی ساختمان این مسجد نظارت می کند - مسجدی که پیش از این یک کلینیک طبی بود.

پس از پایان اذان بیش از ۲۰۰ نمازگزار برای ادای نماز جمعه در مسجد الفاتحه جمع شدند.

مسلمانان تایلندی در امریکا اقلیتِ در میان اقلیت ها پنداشته می شوند چون اکثر تایلندی ها بودایی اند.

رحمت پایکو می گوید که"همقطاران و دوستان تایلندی ما به ویژه مسلمانان تایلندی پیشنهاد ایجاد یک مسجد در امریکا را کردند تا بتوانیم به پیروی از فرهنگ و دین خود در اینجا ادامه دهیم."

نزده سال پس از تاسیس، مسجد الفاتحه اکنون به یک کانون دینی بین المللی مبدل شده است.

صد ها مسلمان از کشور های مختلف برای ادای نماز در این مسجد دور هم جمع می شوند.

در این مسجد مسلمانان کشور های مختلف به نماز می آیند
در این مسجد مسلمانان کشور های مختلف به نماز می آیند

امام مسجد می گوید"مسلمانان پاکستان، هند، فلیپین، اندونیزیا، امارات متحده، عربستان سعودی، سوریه، مصر، افریقا، امریکاییان افریقایی تبار و بلاخره مسلمانان از همه نقاط و اقشار مختلف در این مسجد می آیند چون این یک مکان دینی بین المللی است."

رفیق احمد از مسلمانان هند از جمله کسانی است که برای ادای نماز جمعه در این مسجد آمده و چندی پیش به ایالات متحده مهاجرت کرده است.

رفیق احمد از امام و همسر او به خاطر ایجاد این مرکز دینی برای مسلمانان تجمید کرده می گوید که آن دو نفر ستون فقرات مسجد اند.

شماری از اعضای مسلمان تایلندی های مقیم محل که برای صرف غذا با هم یکجا شده اند، روی افزایش شمار نمازگزاران در مسجد صحبت کرده گفتند که تاجران با دادن پول و سایر وسایل به مسجد کمک کردند.

به گفتۀ آنان گنجایش مسجد وسعت یافته و "نمای داخلی زیباتر" دارد.

رحمت پایکو از ایجاد تنش با برخی اهالی این منطقه عمدتاً مسیحیان یاد آوری کرده می گوید "همه مشکلات را تحمل می کنیم. همانگونه که در قرآن به ما گفته شده تا صبور باشیم و کار ها و اعمال خوب را انجام دهیم. روی همین دلیل است که ما از ۱۹سال بدینسو در اینجا فعالیت داریم."

این مسجد حالا خانه معنوی بسیاری از مسلمانان این منطقه در حومه شهر لاس انجلس می باشد – محلی که پیش از این هیچ مسجدی در آن وجود نداشت.

XS
SM
MD
LG