لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل و پیشینۀ روز شکرگزاری در امریکا


امریکایی ها پنجشنبه شب از "روزشکرگزاری" تجلیل می کنند. در این روز اعضای یک خانواده تلاش می کنند گرد یک میز جمع شده و ضمن سپاسگزاری، گوشت فیلمرغ صرف کنند.

اما روز جمعه که هفتۀ آخر ماه نوامبر می باشد، در سرتاسر ایالات متحده به نام "جمعۀ سیاه" معروف است. در این روز مغازه های بزرگ در سرتاسر ایالات متحده اجناس را با قیمت نازلتر به فروش می رسانند.

در "روزشکرگزاری" در ایالات متحده برعلاوۀ اینکه خانواده ها تلاش می کنند گوشت فیلمرغ را شامل غذای شام شان بسازند، یک فرصت خوبی برای تماشای مسابقات ورزشی و جشن ها به شمول رسم گذشت روز شکرگزاری در شهر نیویارک نیز می باشد.

رسم گذشت که حدود ۲۰۰ هزار نفر را در جاده های نیویارک گرد هم می آورد، فقط چند هفته پس از آن صورت می گیرد که یک شهروند ازبک، با موتر خود هشت نفر را زیر گرفت و کشت.

پولیس نیویارک گفته است که خطری مردم را تهدید نکرده و هزاران منسوب پولیس را در امتداد مسیر رسم گذشت مستقر ساخته است.

روز شکرگزاری، آغاز فصل رخصتی های کرسمس در ایالات متحده بوده و به تعقیب آن از "جمعۀ سیاه" تجلیل می شود، روزیکه در آن اجناس قیمتی و ارزان قیمت مغازه های بزرگ را می توان با بهای نازلتر خریداری کرد.

فروشندگان تخمین می کنند که نزدیک به ۱۶۴ میلیون امریکایی که تقریباً ۷۰ درصد نفوس ایالات متحده را تشکیل می دهد، در رخصتی های روز شکرگزاری و جمعۀ سیاه برای خرید به مغازه ها خواهند رفت.

اگر رقم مشتریان و خریداران افزایش یابد صفحۀ انترنیتی NationalToday.com می گوید که جمعۀ سیاه امسال ممکن بزرگترین روز خریداری باشد.

بن کاپلان، مسوول صفحۀ انترنیتی نیشنل تودی می گوید که انتظار یک روز تاریخی را دارند.

آقای کاپلان می گوید"این جمعه انتظار می رود، یک رویداد استثنایی باشد و با توجه به وضعیت بهتر اقتصادی، ممکن این جمعۀ سیاه بزرگترین روز خریداری در تاریخ باشد."

این بزرگترین گروه صنعت پرچون فروشی ایالات متحده، تا ماه دسمبر بر هر فرد، تقریباً ۹۶۷ دالر را مصرف خواهد کرد.

انا سمیت از فدراسیون پرچون فروشی ملی امریکا می گوید زمانیکه این فدراسیون ۱۵ سال پیش، سروی شرکت مشتریان را در جمعۀ سیاه آغاز کرد، امسال شاهد بیشترین رقم بوده است.

او می گوید "میزان بیکاری در ایالات متحده در پایین ترین سطح خود در تاریخ این کشور قرار دارد. معاشات آهسته آهسته با گذشت هر سال افزایش یافته است. به همین دلیل امروز تعداد بیشتر مصرف کنندگان را در مقایسه با سال های رکود اقتصادی شاهد استیم."

رقابت برای قیمت های غیر قابل باور به ویژه تولیدات برقی ممکن توضیح دهد چرا خریداری در روز جمعۀ سیاه گاهی اوقات به یک ورزش مبدل شده و مردم برای دستیابی به اشیای مورد ضرورت شان، ساعت ها در پشت دروازۀ مغازه ها انتظار می کشند.

تحلیلگرانی مانند انا سمیت می گوید که در این روز فروشات سیار و آن لاین سرعت میآبد و احتمال دارد برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دالر بیشتر گردد.

او گفت "پرچون فروش های بزرگ مانند والمارت و تارگت در بخش دیجیتال سرمایه گذاری بیشتری کرده اند تا این اطمینان را حاصل کنند که با مشتریان شان از طریق آن لاین در ارتباط باقی مانده و لوازم بیشتری را به فروش برسانند."

انتظار می رود، مصرف کنندگان امریکایی تا ۶۸۰ میلیارد دالر امریکایی را در جریان رخصتی ها به مصرف برسانند. پرچون فروشان ابراز امیدواری می کنند که در چند روز آینده شاهد تعداد بیشمار خریداران باشند.

XS
SM
MD
LG