لینک های دسترسی

Breaking News

گروه طالبان از کشته‌ شدن یک 'قوماندان مهم' داعش در کابل خبر داد


مقام‌های طالبان مدعی اند که در نتیجۀ یک عملیات جنگجویان این گروه در مربوطات ولسوالی بگرامی ولایت کابل، یک "قوماندان مهم" گروه داعش کشته شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان گفت که این عملیات ناوقت روز یکشنبه ۲۲ جون (۲۲ جوزا) انجام شده و افراد این گروه توانسته اند که یکی از اعضای گروه داعش را بازداشت کنند.

گفته می‌شود که میان دو طرف چندین ساعت درگیری صورت گرفته و نیز به طرف مقابل تلفات وارد شده است، اما سخنگوی طالبان در مورد وارد شدن تلفات به افراد این گروه چیزی نگفته است.

در این حال، خالد زدران، سخنگوی طالبان برای قوماندانی امنیۀ کابل گفت که این قوماندان مهم شاخۀ خراسان – داعش در برخی از انفجارات در مساجد، خانقاها، انهدام پایه‌های برق وارداتی در کابل و برخی ولایات دیگر دست داشته است. او گفت که تلاش برای از بین بردن افراد دیگر داعش و بازداشت آنان جریان دارد.

طالبان در حالی از راه‌اندازی عملیات بر یک مخفیگاه داعش در ولسوالی بگرامی این ولایت خبر داده است که دو روز پیش، در نتیجۀ یک انفجار در یک موتر لینی، در مربوطات ساحۀ ارزان قیمت کابل، چهار نفر کشته و تعداد دیگر زخمی شدند.

همچنین دو روز پیش، یک سخنگوی طالبان ادعا کرد که جنگجویان این گروه هشت عضو داعش را در تالقان، مرکز ولایت تخار کشتند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، ضمن تایید این موضوع به صدای امریکا گفت که "در تالقان ناوقت امروز هشت تن از گروه فتنه انگیز داعش در یک پناهگاه خود از بین برده شدند و اسلحه و مهمات شان به دست آمد."

اما جبههٔ مقاومت ملی گفت که این قضیه هیچ ارتباطی به داعش ندارد و در جریان درگیری در مراسم دستار بندی در شهر تالقان، مرکز ولایت تخار، تلفات به مردم و طالبان وارد شده است.

این در حالی است که پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، حملات مرگبار در کابل، کندز، بلخ، ننگرهار، کندهار و برخی ولایات دیگر صورت گرفته که در این انفجارات، صدها غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

مسوولیت بیشتر این انفجارات بر مراکز آموزشی و مساجد را در کابل و اکثر ولایات افغانستان شاخۀ خراسان- داعش به عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG