لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در کنر یک کشته و چهار زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی طالبان در ولایت کنر می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین مقناطیسی، یک تن افراد این گروه کشته و چهار تن دیگر آنان زخمی شده اند.

مولوی عبدالحق حقانی، قوماندان امنیۀ طالبان برای این ولایت در یک پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که این انفجار صبح روز یکشنبه ۱۲ جون (۲۲ جوزا) در مربوطات حوزۀ اول امنیتی شهر اسعدآباد، مرکز این ولایت به وقوع پیوست.

آقای حقانی افزود که هدف این انفجار یک موتر حامل طالبان بود. این مقام امنیتی طالبان افزود که پنج زخمی از محل انفجار به شفاخانۀ ولایتی کنر منتقل شده که یکی از آنان در شفاخانه جان باخته است.

به گفتۀ وی وضعیت صحی تمامی زخمی‌های این انفجار قناعت بخش است و آنان در حال حاضر، تحت درمان قرار دارند.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است و مقام‌های طالبان می‌گویند که بررسی‌ها در این مورد جریان دارد. اما در گذشته گروه داعش مسوولیت حملات مشابه را ادعا کرده است.

انفجار در کندز و بدخشان

مقام‌های محلی طالبان در ولایت کندز از وقوع یک انفجار خبر داده اند. این انفجار ناشی از ماین تعبیه شده در یک کراچی بوده است که در منطقۀ "کهنه فروشی" از مربوطات مرکز این ولایت رخ داد.

عبیدالله عبادی، سخنگوی طالبان برای قوماندانی امنیۀ این ولایت به خبرنگاران گفت که این انفجار تلفاتی را در پی نداشت.

اما برخی از شاهدان عینی گفته اند که در این انفجار چهار غیرنظامی زخمی شده اند.

در این حال، مقام‌های طالبان در بدخشان می‌گویند که صبح امروز شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت، شاهد یک انفجار نستباً قوی بود.

به گفتۀ آنان این حادثه در جادۀ عمومی موسوم به "لوا" از نقاط مرکزی شهر فیض‌آباد اتفاق افتاد. مقام‌های محلی طالبان از دادن معلومات بیشتر در این مورد خودداری کرده اند، اما برخی از شاهدان عینی می‌گویند که این انفجار ناشی از ماین کنار جاده بوده که موتر حامل طالبان را هدف قرار داده است.

تا اکنون مسوولیت این انفجارات را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این گروه داعش مسولیت حملات مشابۀ را در برخی ولایات افغانستان به عهده گرفته بود.

این در حالی است که روز گذشته مقام‌های طالبان گفتند که در اثر انفجار در یک موتر نوع بنز در مربوطات حوزده دوازدهم ارزان قیمت شهر کابل دست کم چهار نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان، به صدای امریکا گفت که براساس گزراش‌های اولیه در این رویداد چهار تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG