لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از خطر قحطی ۱۵۰ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد


اتحادیه اروپا گفته است که با توجه به بیش از ۲۳.۷ میلیون نیازمند به کمک‌های بشری در افغانستان، خطر واقعی و حاد قحطی وجود دارد
اتحادیه اروپا گفته است که با توجه به بیش از ۲۳.۷ میلیون نیازمند به کمک‌های بشری در افغانستان، خطر واقعی و حاد قحطی وجود دارد

اتحادیه اروپا می‌گوید که با توجه به وخامت اوضاع بشری در افغانستان، ۱۵۰ میلیون یورو از ذخیره کمک‌های اضطراری خود را به افغان‌ها اختصاص داده است تا از خطر قحطی در این کشور جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا ناوقت دوشنبه ۱۰ جون (۲۱ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفت که از این ۱۵۰ میلیون یورو، ۱۲۶ میلیون یوروی آن در داخل افغانستان و۲۲ میلیون یورو به طور مساوی توسط سازمان‌های بشردوستانه برای رفاه مهاجران افغان در ایران و پاکستان هزینه خواهد شد.

بر اساس این خبرنامه، این کمک‌ مالی جدید اتحادیه اروپا، برای نیازمندترین افراد و در مناطق دورافتاده که دسترسی به آنها مشکل است، مصرف می‌شود.

اتحادیه اروپا گفته است: "کمک‌ها بر فراهم آوری غذا، سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی به آب و بهداشت متمرکز خواهد شد. تا ۱۴.۵ میلیون یورو برای آموزش در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است، زیرا هشت میلیون کودک و نوجوان به کمک آموزشی نیاز دارند، از جمله ۱.۴ میلیون دختر که از دسترسی به آموزش‌های ثانوی محروم استند."

بر اساس خبرنامه، از جمله ۱۱ میلیون یورو که برای پاکستان اختصاص یافته، بیش از هفت میلیون آن برای پاسخگویی به نیازهای بشری افغان‌های آواره و جوامع میزبان در بخش‌های دسترسی به کمک‌های حقوقی، مراقبت‌های بهداشتی، تغذیه و آموزش هزینه می‌شود و چهار میلیون یوروی دیگر نیز به آمادگی در برابر حوادث طبیعی در نظر گرفته شده است.

همچنان از ۱۱ میلیون یوروی مختص شده برای ایران، ۱۰.۲۵ میلیون آن، برای رفع نیازهای جمعیت آواره افغان و جوامع میزبان اختصاص خواهد یافت.

اتحادیه اروپا گفته است که این پول از طریق شرکای بشردوستانه در داخل و خارج افغانستان به مصرف می‌رسد.

رافایلا یودیچه، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان هنگام اعلام این کمک جدید در ایکس گفت که آنان در مواقع ضروری در کنار زنان، دختران و مردان افغان می‌ایستد.

این در حالی است که نمایندگان جامعه جهانی روز دوشنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا در مورد بحران غذا و صحت در افغانستان گفتگو کنند.

ینز لنارچیچ، کمیشنر مدیریت بحران اتحادیه اروپا در این نشست گفته است که مردم افغانستان در حال حاضر با یکی از بدترین بحران‌های بشری در جهان روبرو اند، بیش از ۵۰ درصد جمعیت به کمک‌های بشری نیاز دارند و بیش از ۸۵ درصد مردم در این کشور در فقر به سر می‌برند.

او تاکید کرده است: "بسیار مهم است که جهان این وضعیت اضطراری جاری را نادیده نگیرد. اتحادیه اروپا همراه با جامعه بشردوستانه بین‌المللی به حمایت از مردم افغانستان در لحظه نیازشان ادامه می‌دهد."

اتحادیه اروپا گفته است که با توجه به بیش از ۲۳.۷ میلیون نیازمند به کمک‌های بشری در افغانستان، خطر واقعی و حاد قحطی وجود دارد و بیش از ۱۵ میلیون نفر در ناامنی غذایی حاد قرار دارند.

همچنان در خبرنامه اتحادیه اروپا آمده است که رقم کودکان زیر پنج سال در افغانستان که از ضایعات و کوتاه قدی رنج می‌برند، یکی از بالاترین ارقام در سطح جهان است.

خبرنامه گفته است: "این کشور [افغانستان] همچنین دومین کشور در معرض خطرات طبیعی در جهان است که تغییرات اقلیمی، خطراتی مانند خشکسالی و سیل را تشدید می‌کند. بهار امسال، ۲۴ ولایت از مجموع ۳۴ ولایت افغانستان را متاثر کرده و خسارات زیادی به ویژه در شمال این کشور به بار آورده است و خطرات ناشی از رویدادهای طبیعی همچنان به فقیرترین اقشار جامعه آسیب بیشتری وارد می‌کند."

این اتحادیه هشدار داده است که اگر به چنین وضعیت بحرانی توجه صورت نگیرد، ممکن است که قحطی و گرسنگی در افغانستان به میان آید.

به گفتۀ اتحادیه اروپا بحران افغانستان همچنان در پاکستان و ایران تاثیرات منفی دارد.

به تازگی دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) نیز با نشر گزارشی زیر نام "هزینۀ انفعال افغانستان" از بروز تهدیدها و خطرات احتمالی در برابر زندگی میلیون‌ها نیازمند به شمول زنان و کودکان در افغانستان هشدار داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG