لینک های دسترسی

Breaking News

کانادا بیش از ۳۰۰ مهاجر دیگر افغان را از پاکستان انتقال داد


مقام‌های کانادایی می‌گویند که یک گروه ۳۱۳ نفری مهاجرین افغان را که از مدتی به این‌سو در پاکستان به سر می‌بردند، به آن کشور انتقال داده است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا روز شنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) در تویتی گفته است که این شهروندان افغان صبح جمعه در یک پرواز اختصاصی وارد آن کشور شده اند.

آقای فریزر افزوده که در میان این افراد، کسانی استند که در دو دهۀ گذشته با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده اند.

به گفتۀ وزیر مهاجرت کانادا با انتقال این مهاجرین، شمار مجموعی مهاجرین افغان که از ماه اگست ۲۰۲۱ میلادی تا کنون وارد آن کشور شده اند، به ۱۶هزار نفر رسیده است.

در این حال، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) می‌گوید که تلاش آنان برای انتقال هزاران شهروند افغان که در کشور‌شان با خطر مواجه اند، ادامه دارد.

این اداره در اعلامیه‌ای گفته است که دولت کانادا می‌کوشد تا برای حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان زمینه اسکان را در این کشور فراهم کند.

به گفتۀ این اداره، آنان چندین برنامه را ایجاد کرده اند تا بتوانند، گروه‌های اسیب‌پذیر و افرادی که در سال‌های گذشته با آنان در افغانستان کار کرده اند، را به کانادا انتقال داده دهند.

ادارۀ مهاجرت کانادا همچنین گفته است که این کشور در حال بررسی گزینه‌ها و راه‌های بهتر برای انتقال افغان‌ها به این کشور است.

پیش از این وزارت مهاجرت کانادا گفته بود که چندین نهاد در کانادا موظف شدند تا فرصت‌های کاری برای پناهجویان تازه وارد شده به این کشور را فراهم کنند.

به گفتۀ مقام‌های کانادایی، تمامی کسانی که وارد کانادا می‌شوند، می‌توانند از "کمک‌های معنادار" در این کشور مستفید شوند.

حکومت کانادا پیش از این تعهد کرده بود که ۴۰ هزار مهاجر افغان را می‌پذیرد و ۵۰۰۰ مهاجری که از سوی ایالات متحده راجع می‌شوند، نیز شامل آنان است.

در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان – بین ۱۵ تا ۳۰ اگست سال گذشته، کم و بیش ۱۲۴هزار نفر، عمدتاً افغان‌ها، از افغانستان تخلیه شدند، اما در حال حاضر این روند با کندی به پیش میرود و هزاران تن از واجدین شرایط منتظر انتقال‌شان به بیرون از این کشور اند.

XS
SM
MD
LG