لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: روند برگشت حاجیان افغان از عربستان سعودی آغاز شد


امسال در مراسم حج ۳۰هزار زایر افغان اشتراک کرده بود.
امسال در مراسم حج ۳۰هزار زایر افغان اشتراک کرده بود.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی حکومت طالبان از برگشت نخستین کاروان حاجیان افغان از عربستان سعودی به افغانستان خبر داده و گفته است که نخستین پرواز ۳۴۶ حاجی، بامداد شنبه به میدان هوایی کابل نشست کرده است.

فطرت امروز شنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) در ایکس نگاشته است که امسال ۳۰هزار زایر از افغانستان در مراسم حج اشتراک کرده بودند.

عطاالله خادم، رییس اداره عمومی حج، عمره و زیارت وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان گفت که پس از این پروازهای حاجیان افغان از جده و مدینه منوره به گونه مسلسل به افغانستان صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلامیه وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان، ۳۰هزار زایر افغان در ۹۴ پرواز از میدان‌های هوایی کابل، مزار شریف، هرات و قندهار به عربستان انتقال داده شده بودند.

انتقال زایران افغان به عربستان سعودی برای حضور در مناسک حج که در نهم می (۲۰ ثور) آغاز شده بود، در هشتم جون (۱۹ جوزا) تکمیل شد.

این وزارت با شرکت‌های هوایی آریانا و کام‌ایر برای انتقال زایران افغان به عربستان سعودی و بازگرداندن آنها به توافق رسیده است.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان هزینه حج امسال برای یک نفر را ۳۸۶۵ دالر امریکایی معادن ۲۷۷هزار افغان تعیین کرد، اما بر اساس معلومات این وزارت هزینه حج برای زایران شیعه ۵۰ دالر بیشتر بود.

علمای شیعه گفته است زایران اهل تشیع برای احرام کردن یا کرایه موتر شخصی باید به جحفه بروند. از همین رو باید ۵۰ دالر اضافی بپردازند و تفاوت در هزینه وجود دارد.

هوای عربستان امسال بسیار گرم بود که بر اثر آن تا یک هزار زایر در مراسم حج جان دادند. وزارت حج و اوقاف تا کنون نگفته است که امسال چند زایر افغان در حین انجام مناسک حج جان باختند.

گروه

XS
SM
MD
LG