لینک های دسترسی

Breaking News

اوچا: برای کمک‌ زمستانی به نیازمندان افغان ۶۱۴ میلیون دالر نیاز است


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که برای کمک‌رسانی به افراد نیازمند در افغانستان تا زمستان پیشرو، به ۶۱۴ میلیون دالر امریکایی نیاز است.

اوچا روز دوشنبه پنجم سپتمبر (۱۴ سنبله) در گزارشی گفته است که این بودجه برای حمایت از فعالیت‌های مقدماتی آمادگی زمستانی مانند ارتقا و بازسازی سرپناه‌ها و تهیه لباس گرم و کمپل تا سه ماه آینده هزینه می‌شود.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد از نهادهای کمک‌کننده خواسته است تا قبل از شروع سردی زمستان به کمک‌های خود به افغانستان ادامه دهند، چون خانواده‌های آسیب‌پذیر در زمستان، بیش از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارند.

اوچا تاکید کرده است که قبل از سرد شدن هوا در افغانستان و مسدود شدن راه‌ها، نهادهای امدادی باید این کمک را به آنها ارایه کنند. این ادارۀ سازمان ملل متحد گفته است ۱۲۲ اولویت بالا، ۲۴۷ اولویت متوسط و ۳۲ اولویت پایین برای زمستان آینده در افغانستان مشخص شده است.

هفتۀ گذشته رامز الاکبروف، معاون نمایندۀ سرمنشی ملل متحد در بخش کمک‌های بشری در کابل گفت که ملل متحد از ماه جنوری تا جون سال روان برای حدود ۲۴ میلیون نفر در افغانستان کمک کرده و بیش از یک میلیارد دالر را برای کمک‌های بشری به افغانستان منتقل کرده است.

اما او تاکید کرد: "راه حل در توزیع مواد خوراکی و سرپناه نیست، مردم افغانستان به کمک‌های انکشافی بیشتر نیاز دارند تا به علل اصلی درد و رنج شان رسیدگی کنند. مثل اعمار سیل‌برها، سدها، کانال‌های آبگیری و سیستم‌های ذخیرۀ آب."

در همین حال، کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفته است که دولت‌ها و نهادهای انکشافی را تشویق می‌کند تا به افغانستان بازگردند و به حمایت خود از پروژه‌هایی که متوقف شده ‌اند، ادامه دهند.

این کمیته گفته است که کشورها باید سرمایه‌گذاری‌های خود را در زیرساخت‌های اساسی از سر بگیرند تا از وخامت بیشتر وضعیت اوضاع در افغانستان جلوگیری شود.

نهادهای امدادرسان گفته اند که سطح نیازمندی‌های بشری با گذشت هر روز در افغانستان افزایش می‌یابد و هم اکنون ۹۰ درصد جمعیت این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و ۵۵ درصد جمعیت به کمک‌های بشری نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG