لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر پنجشیر؛ جبهۀ مقاومت ادعای کشتن ده‌ها جنگجوی طالب را کرده است


"جبهۀ مقاومت ملی افغانستان" به رهبری احمد مسعود از حملات گستردۀ طالبان بر مواضع نیروهای این جبهه در بخش‌های ولایت پنجشیر خبر داده و مدعی شده که در این درگیری‌ها به طرف مقابل تلفات سنگین وارد شده است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه روز یکشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۰ سنبله) در خبرنامه‌ای گفت که طالبان بر قرارگاه‌های آنان در ولسوالی‌های عنابه، رخه، بازارک، دره، آبشار و خنج این ولایت حمله کرده اند که این حملات با شکست مواجه شده است.

آقای احمدی مدعی شد که در این درگیری‌ها، ۳۲ تن از افراد طالبان کشته و ۱۳ نفر دیگر آنان زخمی شده اند. به گفتۀ آقای احمدی این درگیری‌ها برای چندین ساعت ادامه داشت و در حال حاضر، جنگ در بخش‌های این ولایت دوباره فروکش کرده است.

در این جنگ به افراد جبهۀ مقاومت نیز تلفات وارد شده است که شمار دقیق آن روشن نیست.

برخی از باشندگان این ولایت نیز می‌گویند که از دیروز به این‌سو، درگیری‌ها در بخش‌هایی این ولایت افزایش یافته است. یک باشندۀ ولسوالی درۀ این ولایت که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که از دیروز به این‌سو، درگیری در قسمت‌های بلندی کوه‌ها در درۀ "عبدالله‌خیل و کرامان" جریان دارد.

این باشندۀ محل گفت در دو روز اخیر، ده‌ها جنگجوی تازه نفس طالبان به این ولسوالی رسیده و برای درگیری با طرف مقابل، به کوه‌ها بالا شده اند.

گفته می‌شود که افراد جبهۀ مقاومت بیشتر در قسمت‌های بلندی کوه‌ها در بخش‌های این ولایت حضور داشته و همواره به درگیری به طالبان می‌پردازند.

صدای امریکا تا کنون نتوانسته است این ادعاها را مستقلانه تایید کند.

در این حال، مقام‌های محلی طالبان در پنجشیر دربارۀ این درگیری‌ها و وارد شدن تلفات به نیروهای شان چیزی نمی‌گویند، اما تاکید دارند که جنگ به آن پیمانه‌ای نیست که طرف مقابل ادعا می‌کند.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی طالبان برای این ولایت به صدای امریکا گفت که افراد طالبان در تمامی بخش‌های این ولایت حضور دارند و به "شورش‌گران" اجازۀ فعالیت را نخواهند داد.

آقای صدیق افزود: "ادعای آنچنانیکه در مورد درگیری‌ها صورت می‌گیرد، چنین چیزی نبوده، اما در یگان ساحات که چند نفر شورشگر بوده اند، بدون شک، آنان در هرجایی که باشند نیروهای امارت اسلامی به دنبال شان استند."

از سوی دیگر، ادارۀ استخبارات طالبان با نشر ویدیویی از بازداشت یک گروه هفت نفری اعضای جبهۀ مقاومت در ولایت کاپیسا خبر داده است. در این ویدیو، برخی افراد بازداشت شده اعتراف می‌کنند که عضویت جبهۀ مقاومت ملی افغانستان را داشته و چندین عملیات را علیه افراد طالبان در بخش‌های این ولایت راه‌اندازی کرده اند.

هنوز روشن نیست که از این فراد تحت چه شرایطی اعتراف گرفته شده است.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، پنجشیر آخرین ولایتی بود که از سوی آن گروه تصرف شد، اما نیروهای ضد طالبان در مربوطات پنجشیر، ولسوالی‌های سه گانۀ اندراب و خوست فرنگ ولایت بغلان و برخی بخش‌های ولایت تخار و کاپیسا به گونۀ پراکنده به جنگ و مقاومت بر ضد طالبان ادامه داده اند.

XS
SM
MD
LG