لینک های دسترسی

Breaking News

به ارزش بیش از دو میلیارد دالر تکت‌های فلم اواتار-۲ فروخته شده است


عکس از فلم اواتار
عکس از فلم اواتار

فقط شش هفته پس از آغاز نمایش فلم اواتار-۲: (Avatar: The Way of Water) تا اکنون فروش تکت‌های این فلم در سینما‌های سراسر جهان به بیش از دو میلیارد دالر رسیده است.

فروش تکت‌های این فلم حماسه علمی-تخیلی که به کارگردانی جیمز کمرون تولید شده،‌ در سینما‌های امریکا به ۵۹۸ میلیون دالر رسیده و در سایر کشور‌های جهان به ۱.۴۲ میلیارد دالر رسیده است.

پس از همه‌گیری کروناویروس، این فلم پر فروش‌ترین فلم در جهان سینما به شمار می‌رود. نمایش فلم اواتار-۲ که در ماه دسمبر سال ۲۰۲۲ آغاز شد، هیچ نشانه‌ای از کاهش فروش تکت‌های این فلم دیده نشده و هنوز هم صدر نشین فهرست فلم‌های تازه تولید شده است.

شرکت تولید کنندهٔ این فلم (20th Century Studios) نزدیک به ۴۰۰ میلیون دالر را هزینه تهیهٔ این فلم کرده و ۲۰۰ میلیون دالر دیگر را صرف اعلانات کرده است.

جیمز کمرون، کارگردان، نویسنده و یکی از تولید کنندگان فلم اواتار نیز بود. فلم اواتار در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد و تخنیک‌ها و تخیلاتی که در آن به کار رفته بود، تماشاچیان را بهت‌زده کرد.

در آن فلم ستاره‌های معروف سینمای هالیوود سام ورتنگاتن، زووی سالدانا، ستیفن لانگ، میشل رادریگز و دیگران نقش بازی کرده بودند.

داستان قسمت نخست این فلم روی استعمار پاندورا، یک دنیای کاملاً مجازی با زیبایی‌ها و موجودات مجزا، از سوی انسان‌ها تمرکز داشت.

داستان آن فلم با ناکامی انسان‌ها به پایان می‌رسد و در فلم اواتار-۲ انسان‌ها یک بار دیگر تلاش می‌کنند پاندورا را تسخیر کنند و به منابع نایاب آن دست یابند.

پاندورا یک جهان کاملاً مجازی است که کوه‌های معلق دارد، نباتات و گل‌های آن از طرف شب مانند چراغ جنگلات را روشن می‌کنند، حیوانات اهلی آن با باشندگان بومی از طریق تفکر مکالمه می‌کنند و انسان‌های آن می‌توانند با پیوند دادن مو‌های (چوتی) هایشان بدون این که حرف بزنند با هم‌دیگر صحبت کنند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG