لینک های دسترسی

Breaking News

زن امریکایی خواستار رهایی شوهرش از قید شبکۀ حقانی شد


آرشیف:پال اوربی، نویسندۀ امریکایی، می خواست با عبور از مرز افغانستان وارد وزیرستان شمالی شود و با رهبر شبکۀ حقانی، مصاحبه کند
آرشیف:پال اوربی، نویسندۀ امریکایی، می خواست با عبور از مرز افغانستان وارد وزیرستان شمالی شود و با رهبر شبکۀ حقانی، مصاحبه کند

پس از آخرین تماس با خانواده اش در ۱۷ می ۲۰۱۴ میلادی، پال اروبی ۷۴ ساله در ولایت خوست افغانستان ناپدید شد.

آقای اروبی تلاش می کرد با سراج الدین حقانی، رهبر تندروان شبکۀ حقانی مصاحبه انجام بدهد. به نوشتۀ روزنامۀ پاکستانی دیلی، آقای اوربی تلاش داشت با عبور از مرز افغانستان، وارد منطقۀ نا آرام وزیرستان شمالی شود.

جین لارسن، همسر آقای اوربی، به این روزنامۀ پاکستانی گفته است که وی باور دارد که شوهرش اختطاف شده و از اختطاف چیان خواسته است تا هر چه زود تر شوهرش را به رضای خداوند، از قید رها کنند تا این دو زوج سالخورده، بار دیگر با هم یکجا شوند.

اما منابع شبکۀ حقانی به روزنامۀ پاکستانی گفته اند که آنان آقای اوربی را در اختیار خود ندارند و واضح نیست که بر وی چه اتفاق افتاده است.

آقای اوربی در سال ۱۹۹۳ میلادی کتابی تحت عنوان "خون مقدس" در مورد جنگ افغانستان نوشت. آقای اوربی زمانیکه ایالات متحده مجاهدین افغانستان را در مقابل تجاوز شوروی سابق تمویل می کرد، در افغانستان تحقیق می کرد.

تقاضای خانم لارسن در مورد رهایی شوهرش در حالی صورت گرفته که ماه گذشته، گروه طالبان ویدیوی شبکۀ حقانی را که نشر کردند که در آن کیتلن کولمن، خانم امریکایی با شوهر کانادایی اش، جاشوا بویل، دیده می شد. این زوج در سال ۲۰۱۲ میلادی در أفغانستان اختطاف شدند.

دو پسر خورد سال این زوج که در افغانستان تولد شده اند، نیز در این نوار ویدیویی دیده می شوند.

XS
SM
MD
LG