لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: وضعیت بهداشتی زلزله‌زدگان هرات نگران‌کننده است


آرشیف
آرشیف

سازمان جهانی صحت می‌گوید که وضعیت بهداشتی برای زلزله‌زدگان ولایت هرات از ابعاد مختلف قابل نگرانی است.

این سازمان ناوقت جمعه سوم نومبر (۱۳ عقرب) با نشر گزارش از وضعیت رسیدگی خدمات صحی به زلزله‌زدگان هرات گفته است که بسیاری از مردم همچنان در مناطق باز با شرایط بهداشتی نامناسب و بدون امکانات اولیه زندگی می‌کنند.

در گزارش آمده است:" علاوه بر این، ازدحام بیش از حد در پناهگاه‌های موقت و زمستان سخت، افراد را در معرض خطرات بهداشتی فزاینده‌ای، به‌ویژه برای بیماری‌های عفونی و مسری، سلامت روان و مسایل روانی اجتماعی، و خطرات بالقوه خشونت فیزیکی و جنسی قرار می‌دهد".

گزارش گفته است که سازمان جهانی صحت با سایر شرکایش به بیش از ۴۲هزار فرد آسیب دیده از زلزله در چندین منطقه خدمات صحی را فراهم کرده اند.

این سازمان گفته است که تخمین زده می‌شود ۷.۹ میلیون دالر برای ارایه کمک‌های بهداشتی فوری برای شش ماه آیندۀ زلزله‌زدگان نیاز است.

اما سازمان جهانی صحت تاکید کرده است که برای بازسازی و اعمار تقریباً ۴۰ مرکز صحی که در نتیجه زلزله آسیب دیده، هزینۀ بیشتری نیاز است.

همچنان گزارش گفته است که ۲۰ تن اقلام بهداشتی ضروری که از سوی اتحادیه اروپا فراهم شده، به این سازمان جهانی صحت در هرات تحویل داده شده است که شامل تجهیزات اضطراری صحی، تروما، جراحی و همچنین درمان سوتغذیه حاد شدید است.

بر اساس گزارش اداره زمین‌شناسی ایالات متحد بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی ۶.۳ ریکتری ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش ملل متحد ۱.۶ میلیون نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر را به کمک‌های فوری بشری نیازمند کرد.

سازمان جهانی صحت گفته است که آخرین پس‌لرزه در ۲۸ اکتوبر در هرات رخ داد که منجر به ادامه اضطراب و ترس در میان جوامع شده است.

معلومات این سازمان نشان می‌دهد که در ولسوالی‌های انجیل، کشک/رباط سنگی، زنده جان، گلران، و کوهسان دست کم ۱۴۸۲ نفر کشته و بیش از ۲۱۰۰ نفر زخمی شدند.

علاوه بر تلفات سازمان جهانی صحت گفته است که خسارات هنگفت مالی نیز در این ولسوالی به میان آمده است.

گروه

XS
SM
MD
LG