لینک های دسترسی

Breaking News

تیک‌تاک در کدام کشورها و چرا منع شده است؟ 


مجلس سنای کانگرس ایالات متحده در همین اواخر طرح واگذاری تیک‌تاک به ایالات متحده یا مسدود شدن آنرا تصویب کرد، اما شماری از کشورها، به شمول افغانستان، این اپلکیشن را از قبل منع کرده اند.

کشورهایی که تیک‌تاک را منع کرده اند، دلیل این اقدام را نگرانی‌های نقض حریم خصوصی کاربران و امنیت انترنتی عنوان کرده اند.

افغانستان

حکومت طالبان در سال ۲۰۲۲ خدمات تیک‌تاک را در افغانستان منع کرده و دلیل آنرا حفاظت مردم از "گمراهی" خواند.

هند

هند به گونهٔ‌ کامل استفاده از تیک‌تاک و ده‌ها اپلکیشن دیگر چینی را در سال ۲۰۲۰ به دلیل نگرانی امنیتی و حریم خصوص منع کرد. این اقدام پس از درگیری میان نیروهای هندی و چینی اعلام شد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند.

پاکستان

مقامات پاکستانی از سال ۲۰۲۰ به اینسو حد اقل چهار بار به گونهٔ‌ موقت تیک‌تاک را منع کرده و در مورد نشر محتویات "غیر اخلاقی" در آن اظهار نگرانی کرده است.

آسترالیا

در آسترالیا استفاده از اپلیکشن تیک‌تاک در وسایل دولتی منع است. مارک دریفوس، لوی سارنوال آسترالیا گفته است که پس ازمشورت با ادارات امنیتی و استخباراتی،‌ این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بلجیم

شورای امنیت ملی بلجیم ماه گذشته تصمیم گرفت تا تیک‌تاک را در وسایل دولتی و وسایلی که دولت پول آنرا پرداخت می‌کند، منع کند. دلیل این تصمیم نیز نگرانی‌ها در مورد امنیت انترنتی، نقض حریم خصوصی و پخش معلومات نادرست خوانده شده است.

کانادا

حکومت کانادا استفاده از تیک‌تاک را در وسایل دولتی منع کرده است. مقامات در این کشور گفته اند که خطر نقض حریم خصوصی و امنیتی این اپلکیشن "غیرقابل پذیرش" است.

چین

اپلکیشن تیک‌تاک در چین هیچ زمانی قابل دسترسی نبوده است. شرکت بایت‌دانس که مالک شبکهٔ اجتماعی تیک‌تاک است، در عوض به شهروندان چین اپلکیشن دواین را ارایه کرد که خدمات آن شبیه تیک‌تاک است. فعالیت تیک‌تاک در هانگ کانگ پس از اجرایی شدن قانون امنیت ملی چین، منع شد.

دنمارک

وزارت دفاع دنمارک استفاده از اپلکیشن تیک‌تاک را در وسایل کاری منع کرده و به کارمندان این وزارت دستور داده است که این اپلکیشن را هر چه زودتر از وسایل شان حذف کنند.

اتحادیه اروپا

پارلمان اروپایی، کمیسیون اروپایی و شورای اتحادیهٔ اروپا، استفاده از تیک‌تاک را در وسایل کارمندان شان منع کرده اند. بر اساس این تصمیم پارلمان، به قانونگذاران و کارمندان دولتی نیز توصیه شده است تا این اپلکیشن را از وسایل شخصی شان نیز حذف کنند.

فرانسه
حکومت فرانسه به دلیل نگرانی‌های امنیتی استفاده از اپلکیشن‌های تیک‌تاک و سایر رسانه‌های اجتماعی مانند ایکس و انستاگرام را در وسایل کارمندان دولتی منع کرده است.

اندونیزیا، لتویا، هالند، نیوزیلند، ناروی و بریتانیا نیز قسماً استفاده از اپلکیشن تیک‌تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی منع کرده اند. در نیپال، سومالیا و تایوان نیز استفاده از اپلکیشن تیک‌تاک به گونهٔ‌ کامل منع شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG