لینک های دسترسی

Breaking News

وست: سیاست‌ طالبان روند کمک‌رسانی در افغانستان را تهدید می‌کند


تامس وست
تامس وست

نمایندۀ ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان در سفرش به سویس با نمایندگان سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان صحی جهان و برخی از نهادهای دیگر امدادرسان دیدار کرده و گفته است که سیاست‌های طالبان ارسال کمک‌ها به شهروندان این کشور را تضعیف می‌کند.

تامس وست روز یکشنبه پنجم فبروری (۱۶ دلو) در تویتر نگاشته است که در این دیدارها در مورد سیاست‌های اخیر طالبان در افغانستان بحث و گفتگو کرده و با سایر شرکا به این نتیجه رسیده‌ اند که پالیسی‌های طالبان روند کمک‌رسانی میلیون‌ها نفر در این کشور را تهدید می‌کند.

پیش از این، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) در گزارشی گفته است که افغانستان با بحران بشردوستانه بی‌سابقه و فاجعه انسانی مواجه است و ۱۷ میلیون نفر در این کشور با گرسنگی حاد مواجه اند.

به گفتۀ ملل متحد، در سال روان میلادی ۲۸.۳ میلیون نفر (دو سوم جمعیت افغانستان) برای زنده ماندن به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت، چون این کشور سومین سال متوالی خشکسالی و دومین سال رکود اقتصادی شدید را تجربه می‌کند.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای افغانستان همچنان گفته است که نمایندگی سیاسی ایالات متحده در شهر ژینو با ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، در ارتباط است.

به گفتۀ او، با بدترشدن وضعیت حقوق بشری در افغانستان، به ‌ویژه برای زنان و دختران، باید از کار، دسترسی و گزارش آقای بنیت پشتیبانی شود.

وزارت خارجهٔ امریکا به تاریخ ۲۹ جنوری (نهم دلو) از سفر وست به منظور مشوره با شرکای خود به پاکستان، آلمان و سویس خبر داد.

به گفته این وزارت، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در جریان سفر چهار روزه‌اش به این کشور‌ها علاوه بر مشوره با شرکای امریکا، با افغان‌ها و سازمان‌های کمک‌رسانی نیز در مورد '' منافع مشترک امریکا در افغانستان" صحبت خواهد کرد.

آقای وست پس از دیدار با مقام‌های پاکستانی و زنان افغان در اسلام‌آباد گفت که زنان و دختران در افغانستان با مشکلات ''جدی روانی'' مواجه اند.

XS
SM
MD
LG