لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در پاکستان؛ احتمال تقابل اردو و مخالفین سیاسی


رییس ایتلاف احزاب سیاسی مخالف حکومت به اردوی پاکستان هشدار داد که اگر تلاش کند جلو رسیدن اعتراض کنندگان به اسلام را بگیرد، با مردم مواجه خواهد شد.

مولانا فضل الرحمان گفت که اتحاد ۱۱ حزب سیاسی در تلاش سقوط حکومت عمران خان،‌ صدر اعظم پاکستان اند.

احزاب مخالف سیاسی گفته اند که اگر عمران خان تا پایان ماه جنوری سال آینده استعفا نکند، تظاهرات به رهبری این ایتلاف وارد اسلام آباد خواهد شد.

د‌ه‌ها هزار نفر از سراسر پاکستان در شهر لاهور گردهم آمده اند تا در راهپیمایی احزاب مخالف حکومت عمران خان اشتراک کنند.

مخالفین مدعی اند که اردو و استخبارات در انتخابات گذشته به نفع عمران خان تقلب کردند.

آنان می‌گویند که این دو ارگان مسوول وضعیت بد اقتصادی، تورم مالی، نبود فرصت‌های شغلی و رشد ضعیف اقتصاد آن کشور اند. اما اردوی پاکستان می‌گوید که در سیاست دخیل نیست.

عمران خان می‌گوید که مخالفین او گروهی از غارتگران و سارقینی اند که در زمان قدرت، سرمایه این کشور را دزدیدند و اکنون به دلیل این که حسابده قرار داده شده اند، شکایت دارند.

مخالفین می‌گویند که گردهمایی در لاهور موفق بود و آمادهٔ راهپیمایی آینده اند. اما عمران خان می‌گوید که مخالفین سیاسی او پول‌ زیادی مصرف کردند و زندگی مردم را در عصر کروناویروس به مخاطره انداختند و نشان دادند که مصوونیت مردم برای آنان مهم نیست.

مقامات محلی حزب تحریک انصاف عمران خان گفتند که با آنهم مخالفین نتوانستند شمار زیادی از مردم را گرد هم آورند.

آنان گفتند که اگر مواد کروناویروس در لاهور افزایش یابد، مخالفین سیاسی مسوول آن خواهد بود زیرا پس از راهپیمایی مشابه در شهر ملتان، واقعات کروناویروس در آنجا افزایش یافت و اکنون بیش از ۶۴ درصد بستر‌های شفاخانه‌ها از بیماران کووید۱۹ پر شده است.

XS
SM
MD
LG