لینک های دسترسی

Breaking News

دختر بی‌نظیر بوتو رسماً وارد سیاست شد


آصفه بوتو
آصفه بوتو

آصفه بوتو زرداری،‌ دختر بی‌نظیربوتو، صدر اعظم پیشین پاکستان احتمالاً به گونهٔ تصادفی، رسماً فعالیت سیاسی‌اش را آغاز کرد.

آصفه ۲۷ ساله پس از آن رهبری یک راهپیمایی از قبل طرح شده حزب مردم پاکستان را بر عهده گرفت که برادراش بلاول بوتو به دلیل ابتلا به کووید۱۹ در قرنطین به سر می‌برد.

مادراش، بی‌نظیر بوتو پس از آن تلاش‌کرد وارد سیاست شود که ذوالفقار علی بوتو،‌ صدراعظم پیشین پاکستان در یک کودتا نظامی از قدرت کنار زده شد و سپس زندانی و در نهایت اعدام شد.

خانم بوتو رهبری حزب مردم پاکستان را بر عهده گرفت؛ حزبی که پدرش بنیان گذاشته بود و منحیث نخستین زن در این کشور اسلامی، زمام امور را به دست گرفت.

بلاول بوتو، پس از ترور مادرش در سال ۲۰۰۷، پیش از آنکه به پختگی سیاسی برسد، وارد سیاست شد.

بختاور و آصفه بوتو،‌ دختران بی‌نظیر بوتو، همواره در حاشیه قرار داشتند و تنها از طریق رسانه‌های اجتماعی به تبصره‌های سیاسی می‌پرداختند.

آصفه که ماستری‌اش را در بخش صحت جهانی از پوهنتون لندن کسب کرده است،‌ نخست منحیث فعال صحی ظاهر شد و سپس سفیر ملل متحد برای محو پولیو برگزیده شد.

حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان، وارد شدن آصفه بوتو به سیاست را ادامه دودمانی سیاست حزب مردم پاکستان عنوان کرده است.

فواد حسین چودهری،‌ وزیر ساینس و تکنالوژی حکومت فدرال پاکستان گفت که حزب مردم پاکستان فقط می‌خواهد از نام بوتو استفاده کند.

او افزود که این حزب باید شیوهٔ سیاست‌اش را تغییر دهد در غیر آن در انتخابات آینده نیز بازنده خواهد شد.

اما کارشناسان سیاسی در پاکستان به این باور اند که آصفه بوتو شباهت بیشتر به بی‌نظیر بوتو دارد و به زودی حضور او برای پیروزی حزب مردم پاکستان به یک امر مبرم مبدل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG