لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری پولیس با یک گروه مسلح در ایران؛ سه پولیس کشته شد


سه عضو نیروی انتظامی ایران، به شمول یک دگروال، در درگیری با یک گروه مسلح در جنوب شرق ایران کشته و شش منسوب دیگر امنیتی ایران زخمی شدند.

خبرگزاری دولتی ایران روز پنجشنبه ۱۸ نومبر (۲۷ عقرب) از قول عبدالرضا ناظری، فرمانده نیروی انتظامی کرمان گزارش داد که پولیس در جریان گزمه در مرز ولایت کرمان با ولایت سیستان بلوچستان با یک "گروه رهزن مسلح" روبرو و درگیر می‌شود.

ایرنا از قول این مقام امنیتی ایران گزارش داد: " در این درگیری که حدود ۲۴ ساعت ادامه داشت دو تن از اشرار سابقه دار که دارای سوابق متعدد شرارت و ناامنی در منطقه جنوب شرق بودند به هلاکت رسیدند و سایر اشرار با آتش پر حجم ماموران از صحنه متواری شدند."

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ماه جولای از کشته شدن چهار منسوب سپاه در نبرد با "رهزنان" در ساحۀ خاش در سیستان بلوچستان خبر داد.

ولایت سیستان بلوچستان ایران که با پاکستان هم مرز است، همواره صحنۀ نبردها میان گروه‌های مسلح و مرزبانان و نیروهای انتظامی ایران بوده است.

مقام‌های ایرانی نگفته اند درگیری اخیر با اعضای کدام گروه صورت گرفته است، اما گروه‌های مسلح مخالف ایران چون جندالله، حرکت انصار، جیش‌العدل و انصار الفرقان در گذشته مسوول حملات و رویدادهای مشابه خوانده شده اند.

افزون بر این گروه‌ها، قاچاقبران انسان و مخدرات و جدایی طالبان اقلیت بلوچ نیز در سیستان بلوچستان فعال بوده و در گذشته، همواره با نیروهای ایرانی در این ولایت درگیر شده اند.

XS
SM
MD
LG