لینک های دسترسی

Breaking News

مصاف کرکت افغانستان در برابر هند؛ سه نکته که پیش از رقابت باید دانست


تیم ملی کرکت هند که جام جهانی بازی‌های ۲۰ اووره را با خوشبینی آغاز کرده بود، پس از دوشکست پی در پی روز چهارشنبه به مصاف تیم ملی کرکت افغانستان می‌رود و برای ادامۀ رقابت در این جام باید در سه بازی آخر گروه خود پیروز شود.

اما از سوی دیگر تیم ملی کرکت افغانستان پس از تیم ملی کرکت پاکستان در گروه خود در جایگاه دوم قرار دارد و یک پیروزی دیگر امید آنان را برای حضور در جمع چهار تیم در دور نیمه نهایی افزایش می‌دهد.

بخش ورزشی خبرگزاری فرانس پرس سه نکته را پیش از رقابت تیم‌های کرکت افغانستان و هند قابل غور می‌داند.

اشتباهات هند در بیتنگ

در این گزارش آمده است که تعیین ۱۵۱ دوش در مقابل پاکستان و ۱۱۰ دوش در برابر نیوزیلند درخور تیمی نیست که بیتسمن‌هایی چون ویرات کهولی و روهیت شرما را داشته باشد.

اما بیتنگ هند نیز در برابر بالینگ پاکستان و نیوزیلند در زمین دوبی جاییکه لیگ برتر هند برگزار شده بود، بسیار ضعیف خوانده شده است.

ویکرم راتور، مربی بیتنگ تیم ملی کرکت هند وضعیت زمین ستدیوم را عامل شکست این تیم در دو رقابت گذشته می‌داند.

آقای راتور به خبرنگاران گفت: "بیتنگ در ابتدای[مسابقه] در چنین سطوح آسان نیست. هر تیمی که نخست بیتنگ کند با مشکل مواجه می‌شود. ما نتوانستیم نمرات بلند بگیریم اما این کار بیشتر با سطح میدان ارتباط دارد. "

اما او افزود: "به عنوان یک قهرمان جهان، باید راهی برای پیروزی در برابر همه مشکلات پیدا کنید، و ما در انجام آن ناکام ماندیم."

تهدید سپینرهای تیم افغانستان

تیم ملی کرکت افغانستان با داشتن راشد خان و مجیب الرحمن که هردو در مجموع ۱۳ ویکت را تاکنون به دست آورده اند بهترین بالرهای سپینر یا (توپ های چرخشی‌) را در این جام دارند.

راشد خان در رقابت با پاکستان ریکارد جدید قایم کرد و نخستین بازیکنی شد که در ۵۳ رقابت ۲۰ اووره ۱۰۰ وکت حاصل کرد. او این ریکارد را با حذف کردن محمد حفیظ، بازیکن تیم ملی پاکستان، قایم کرد.

مجیب الرحمن، عضو دیگر تیم ملی کرکت افغانستان نیز یک سپینر فوق‌العاده است که تقریباً با تمام انواع مختلف بالنگ آشنا است.

هند از نظر تاریخی بازیکنان خوبی در مقابل بالنگ سپینر دارند، اما کهولی و شرما هردو ویکت‌های خود را به ایش سودهی بازیکن نیوزیلندی باختند.

راتور گفت: "چالش، سپینرهای آنان [تیم افغانستان] خواهد بود. اما اگر ما با توان خود بازی کنیم، فکر می‌کنم خوب خواهیم بود."

رویا یا یاس؟

خروج هند از جام جهانی همیشه برای هواداران، حامیان مالی و پخش‌کننده‌های مسابقات کرکت در شبکه‌های تلویزیونی که بیننده‌های فوق‌العاده زیاد دارد، شاک‌کننده می‌باشد.

تیم هند پس از دو باخت پی درپی، بورد کرکت این کشور را با واکنش‌های تندی رو به رو کرده و منتقدان می‌گویند که بورد کرکت بازیکنان را با بازی در لیگ برتر هند که دو روز قبل از جام جهانی به پایان رسید، خسته کرده است.

برای تیم افغانستان، اگر هند را در صحنه جهانی شکست دهد، رویای این تیم به حقیقت پیوسته و به شهرت این تیم که از یک کشور جنگ زده برخاسته و با نخبگان کرکت بازی می‌کند، افزوده خواهد شد.

اما اغلب هنگام صحبت در باره هر چیزی در افغانستان رشتهٔ کلام به جهت وضعیت سیاسی و تسلط طالبان بر افغانستان منحرف می‌شود.

در جواب به چنین سوالی محمد نبی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان گفت: "بیایید روی کرکت تمرکز کنیم. ما پس از آمادگی‌های بسیار زیاد و اعتماد به نفس آمده ایم در جام جهانی بازی کنیم. "

افغانستان به تاریخ سوم نومبر با هند و در هفتم نومبر با نیوزیلند مصاف می‌هد. افغانستان تا اکنون در دو رقابت برنده شده است و برای رسیدن به دور نیمه نهایی این جام، باید از میان دو رقابت باقیمانده کم از کم یکی را برنده شود.

XS
SM
MD
LG