لینک های دسترسی

Breaking News

کاروانی از کشتی‌های حامل ۴۰۰ تن کمک‌های غذایی قبرس را به مقصد غزه ترک کرد


یک کاروان متشکل از سه کشتی که حامل ۴۰۰ تن مواد غذایی و سایر تجهیزات اند، روز شنبه ۳۰ مارچ (۱۱ حمل) بندر لارناکای قبرس را به مقصد غزه ترک کرد.

سازمان خیریه امریکایی "آشپزخانه مرکزی جهان" که با همکاری امارات متحده عربی و سازمان خیریه اسپانیایی "آغوش باز" و با حمایت دولت قبرس این ماموریت را به پیش می‌برد، گفت که این کشتی‌ها بیش از یک میلیون وعده غذایی از جمله برنج، مکرونی، آرد، حبوبات، سبزیجات کنسرو شده و خرما را حمل می‌کنند.

مشخص نیست که این کشتی‌ها چه زمانی به غزه می رسند. نخستین کشتی که حامل ۲۰۰ تن غذا، آب و سایر کمک‌ها بود اوایل ماه مارچ به غزه رسید.

ملل متحد و سایر سازمان های امدادرسانی نسبت به قحطی در غزه هشدار داده اند و به همین دلیل برخی از کشورها، از جمله ایالات متحده، روند رسانیدن کمک ها را از طریق هوا را آغاز کرده و همچنین تلاش کرده اند تا دهلیزی آبی برای انتقال کمک‌ها را ایجاد کنند.

باوجود آنهم سازمان‌های امداد رسان می‌گویند که ارسال مواد از طریق آب و هوا کافی نبوده و اسراییل باید کمک‌های بشری بیشتری را از طریق زمین اجازه بدهد.

محکمه بین المللی عدالت به اسراییل دستور داده است تا گذرگاه های زمینی بیشتری را باز کند و اقدامات بیشتری را برای مقابله با این بحران انجام دهد.

این در حالی است که ایالات متحده تلاش دارد تا یک بندر موقت در سواحل غزه بسازد تا امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق آب فراهم شود.

در همین حال فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، روز جمعه ۲۹ مارچ (۱۰ حمل) از تداوم کمک‌رسانی هوایی به ساکنان غیرنظامی غزه خبر داد.

براساس بیانیه سنتکام، دو فروند طیارهٔ سی-١٧ نیروی هوایی ایالات متحده در عملیاتی با مشارکت سربازان متخصص در زمینه کمک‌رسانی هوایی، بیش از ۴۶ هزار وعده غذایی را به ساکنان شمال غزه رساندند.

اردوی ایالات متحده امریکا به دستور جو بایدن، رییس جمهور آن کشور، در اوایل ماه مارچ عملیات کمک‌رسانی هوایی به ساکنان غزه را به منظور کاهش آلام و رنج‌های ساکنان این باریکه پرجمعیت آغاز کرد و از آن هنگام صدها هزار وعده غذایی را به غیرنظامیان ساکن غزه تحویل داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG