لینک های دسترسی

Breaking News

پر خواننده ترین و پر بیننده ترین های ما در ۲۰۱۵


رویدادهای سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و هنری از پرخواننده ترینهای وبسایت دری صدای امریکا در ۲۰۱۵ بوده است.
رویدادهای سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و هنری از پرخواننده ترینهای وبسایت دری صدای امریکا در ۲۰۱۵ بوده است.

در یک سال پسین رویدادهای بسیار داغ و خبرساز در جهان اتفاق افتاده است، اما آنچه را شما در وبسایت دری صدای امریکا بیشتر از سایر مطالب خوانده اید می توانید در پایان مرور کنید.

غزل: می خواهم همپای مردان میلیونر باشم

شاید در جنوری ۲۰۱۵ رویدادهای دیگری هم بوده باشد، اما مصاحبۀ غزل سادات هنرمند و متشبث افغان با تلویزیون آشنا در مورد فعالیت های هنری و تجارتی وی توجه شمار زیاد خوانندگان این وبسایت را به خود جلب کرد.

یک نفر از جمع گروگانان زابل رها شد

در ماه فبروری، نشر خبر رهایی یک نفر از جمع ۳۰ گروگان هزاره در ولایت زابل برای خوانندگان این وبسایت زیاد خبرساز بود. در کل خبرهای مرتبط با این گروگانگیری برای چندین ماه، سرخط اکثر رسانه ها در افغانستان بود.

اعلام بورسهای تحصیلی برای افغانها

مارچ ۲۰۱۵ یکی موضوعات پرخوانندۀ این وبسایت اعلام بورسیه های جدید تحصیلی برای دانشجویان افغان بود. وزارت تحصیلات عالی افغانستان در این ماه از بورسیه های جدید در مقاطع لسانس، ماستری و دوکتورا در کشورهای مالیزیا و هند خبر داد.

دختر رئیس جمهور غنی کیست؟

ماه اپریل ۲۰۱۵ نیز پر از خبر بود، اما مصاحبۀ اختصاصی تلویزیون آشنا صدای امریکا با مریم غنی، دختر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را خوانندگان این وبسایت بیشستر خوانده بودند، هرچند دختر رئیس جمهور غنی در این مصاحبه تنها و تنها در مورد فعالیت های هنری اش صحبت کرده بود.

مشکلات ترجمان های افغان در امریکا

در ماه می ۲۰۱۵ گزارشی در مورد مشکلاتی که ترجمان های افغان پس از ورود به ایالات متحدۀ امریکا با آن روبرو می شوند، پرخواننده ترین مطلب این وبسایت بود. مشکلاتی که شماری از این ترجمان ها را مجبور به ترک امریکا و بازگشت به افغانستان کرده بود.

'میخواهم نجیم خان باشم نه سلمان خان'

در ماه جون ۲۰۱۵ مصاحبۀ رادیو آشنا صدای امریکا با نجیم خان، جوان افغان، که شباهت نزدیک به سلمان خان هنر پیشۀ مشهور سینمای هند دارد و در فلم "بجرنگی بهایی جان" نقش دوران جوانی سلمان خان را بازی کرده است پرخواننده ترین مطلب این وبسایت بود.

حزب اسلامی: در جنگ با طالبان از داعش حمایت می کنیم

در جولای ۲۰۱۵ حزب اسلامی افغانستان اعلام کرد که در صورت جنگ میان شورشیان طالبان و جنگجویان گروه دولت اسلامی از تندروان داعش حمایت خواهد کرد. نشر اعلامیۀ حزب اسلامی افغانستان که زمانی متحد نزدیک طالبان بود از پرخواننده ترین های این وبسایت بود.

کابل تکسی هویت کارمندان شورای امنیت ملی را فاش نمود

در ماه اگست ۲۰۱۵ صفحۀ فیسبوک مسما به "کابل تکسی" فهرست شماری از کارمندان شورای امنیت ملی افغانستان را نشر کرد. حکومت افغانستان در واکنش به این اقدام صفحۀ یاد شده را مسدود کرد و شماری را به ظن گردانندگی کابل تکسی بازداشت کرد، گزارش مرتبط با نشر این فهرست پرخواننده ترین مطلب ماه اگست بود.

رئیس سنا جنرال دوستم را به سؤ استفاده متهم کرد

فضل هادی مسلمیار در ماه سپتمبر ۲۰۱۵ با اشاره به عملیات تحت رهبری جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در ولایت های شمالی، آقای دوستم را به سوء استفاده از صلاحیت متهم کرد. جنرال دوستم برای دو ماه در ولایت های شمال عمدتاً فاریاب و سرپل عملیات سرکوب مخالفان مسلح دولت را خود رهبری می کرد.

جدال پناهجویان افغان بر سر مسایل مذهبی در آلمان

ماه اکتوبر ۲۰۱۵ نیز مملو از خبرهای داغ در مورد جریان سیل پناهجویان شرق میانه به اروپا بود. در میان مطالب متعدد در این زمینه، برخورد فزیکی میان دو گروه پناهجویان بر سر مسایل مذهبی در آلمان پرخواننده ترین مطلب این وبسایت بود. این رویداد منجر به زخمی شدن سه نفر شد و یک پناهجوی افغان عامل محرک آن شناخته شد.

طالبان عاملان کشتار هفت مسافر هزاره را به دار آویختند

مردان مسلح که گفته شد جنگجویان داعش بودند، در ماه نوامبر ۲۰۱۵ هفت مسافر هزار را در ولایت زابل سربریدند. اندکی پس از این رویداد طالبان هشت نفر را به ادعای اینکه عاملان سربریدن مسافران هزاه اند، در مربوطات ولایت زابل به دار آویختند که این مطلب را شمار زیاد خوانندگان این وبسایت دنبال کردند.

آلمان قصد برگشتاندن پناهجویان افغان را دارد

در ماه دسامبر ۲۰۱۵ نیز بحث پناهجویان در اروپا به ویژه افزایش اخراج آنان از آلمان پرخواننده ترین مطلب این وبسایت بود. ملل متحد اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون پناهجو عمدتاً از سوریه، عراق و افغانستان به کشورهای اروپایی پناه برده اند که مقصد نهایی بیشتر آنان آلمان می باشد.

تلویزیون

با آن که برنامه یک ساعته ای تلویزیون آشنا صدای امریکا از شنبه تا پنجشنبه ۶-۷ شام به وقت کابل از تلویزیون ملی نشر می شود، این برنامه تلویزیون آشنا در کانال یوتیوب دری بیشترین بیننده را داشت:

برنامه کاروان جمعه ها از تلویزیون ملی نشر می شود و این برنامه کاروان در کانال یوتیوب بیشترین ببینده را داشت:

در میان سایر ویدیوهای ما در سال ۲۰۱۵ این برنامه آموزش اصطلاحات انگلیسی در یک دقیقه بیشترین ببینده را داشت:

XS
SM
MD
LG