لینک های دسترسی

Breaking News

دو سارنوال از سوی افراد مسلح در شمال کابل کشته شدند


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

لوی سارنوالی افغانستان تایید کرد که در اثر گلوله باری افراد مسلح ناشناس، دو سارنوال مرکز عدلی و قضایی بگرام در ولسوالی قره باغ کابل کشته و دو سارنوال دیگر مجروح شده اند.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان روز شنبه ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) به صدای امریکا گفت صبح امروز زمانی که این سارنوال‌ها برای انجام وظیفۀ شان به طرف ولسوالی بگرام ولایت پروان می‌رفتند، هدف گلوله‌باری افراد مسلح قرار گرفتند.

آقای رسولی با ابراز نگرانی گفت که حمله‌های "تروریستی" بر کارمندان لوی سارنوالی افغانستان به ویژه سارنوال‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و از آغاز سال ۱۳۹۸خورشیدی تا اکنون ۱۶ سارنوال در حملات مشابه کشته شده اند.

او افزود: "از سال ۱۳۸۵ خورشیدی تا اکنون ۱۴۱ تن از همکاران خود را در حملات تروریستی از دست داده‌ایم. این آمار نشان می‌دهد که به شمول حادثه امروز، تنها ۱۶ مورد آن در جریان امسال اتفاق افتاده است."

با این حال، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان همچنان افزود که چنین حمله‌ها مانع کار آنان برای "تامین عدالت و حاکمیت قانون" نخواهد شد.

آقای رسولی تاکید کرد که تامین امنیت سارنوال‌ها از مکلفیت‌های نهادهای امنیتی و کشفی افغانستان است و لوی سارنوالی تدابیر شدید را برای تامین امنیت کارمندانش روی دست خواهد گرفت.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صفحه تویرش گفته است که پولیس در پیوند به کشته شدن دو سارنوال در ولسوالی قره باغ ولایت کابل، پنج نفر را بازداشت کرده است.

مسوولیت این حمله را تا اکنون فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که هفته گذشته جنگجویان طالب، سه قاضی و یک کارمند محکمۀ استیناف ولایت پکتیا را در ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر به قتل رساندند.

XS
SM
MD
LG