لینک های دسترسی

Breaking News

حادثۀ ترافیکی در بغلان هشت کشته برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت بغلان می‌گویند که در نتیجۀ یک حادثۀ ترافیکی در مربوطات این ولایت، تا کنون هشت نفر جان باخته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

این حادثه شب گذشته در اثر برخورد یک بس مسافربری نوع "۵۸۰" با یک موتر باربری در مربوطات شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان اتفاق افتاد.

خبرگزاری دولتی باختر به نقل از مسوولان صحی این ولایت گفته است که تمامی مجروحین این حادثه به شفاخانۀ ولایتی بغلان منتقل شده و در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

عاشق‌الله وزیری، داکتر موظف در بخش جراحی این شفاخانه به خبرنگاران گفت که وضعیت بسیاری از زخمی‌های این رویداد ترافیکی وخیم است.

آقای وزیری افزود که ممکن شمار تلفات این حادثه ترافیکی افزایش یابد.

گفته می‌شود که بسیاری از قربانیان این حادثه مسافران موتر بس بوده که به گفتۀ مقام‌های طالبان در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل اند.

مقام‌های محلی طالبان در بغلان بی‌احتیاطی رانندگان این دو موتر را عامل اصلی این حادثه ترافیکی عنوان کرده اند.

پیش از این، طالبان گفته بودند که حوادث ترافیکی در برخی از شاهراه‌های بزرگ افغانستان به ویژه شاهراه کابل-بلخ ، کابل -هرات و برخی از جاده‌های عمومی دیگر به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته و روزانه ده‌ها نفر در اثر این حوادث کشته و زخمی می‌شوند.

آنان رعایت نشدن قوانین ترافیکی توسط رانندگان، توزیع جواز رانندگی به گونۀ غیرقانونی در حکومت گذشته، بی توجهی شهروندان کشور و کم عرض بودن جاده‌ها را از عوامل افزایش حادثات ترافیکی در بخش‌های این کشور عنوان کرده اند.

XS
SM
MD
LG