لینک های دسترسی

Breaking News

ستارۀ پیشین کرکت پاکستان چگونه معتاد شد و چطور خود را از دام اعتیاد رهانید؟


وسیم اکرم
وسیم اکرم

وسیم اکرم، یکی از ستاره‌های معروف کرکت پاکستان، می‌گوید که مرگ همسر اولش، هما، آتش مبارزه در مقابل اعتیاد به کوکایین را در او روشن کرد.

این فست‌بالر پیشین تیم ملی کرکت پاکستان امروز ۳۰ اکتوبر (هشتم عقرب) به مجلهٔ تایمز گفت که هما نخستین فردی بود که برایش توصیه کرد برای ترک اعتیاد باید تلاش کند.

وسیم اکرم ۵۶ ساله در جریان مصاحبه‌ برای معرفی زندگی‌نامه‌اش تحت عنوان " سلطان: یک خاطره" گفت که با آنهم، تلاش‌های همسرش برای ترک اعتیاد از کوکایین نتیجه نداد، زیرا داکترش یک کلاهبردار کامل بود و او دوباره به استعمال کوکایین رو آورد.

اما مرگ هما در سن ۴۲ سالگی در سال ۲۰۰۹ میلادی در نهایت او را واداشت تا دیگر کوکایین استعمال نکند.

وسیم اکرم در سال ۱۹۹۲ زمانی که تیم ملی کرکت پاکستان برندهٔ جام جهانی شد، برای پاکستان بازی می‌کرد. او در کارنامهٔ رسمی بازی‌های تست کرکت بیش از ۴۰۰ وکت دارد.

اکرم افزود که فرهنگ شهرت در جنوب آسیا آمیخته با استعمال مخدرات "گمراهی و فساد" است. او گفت که پس از بازنشستگی‌اش در سال ۲۰۰۳ در این دام گیر افتاد.

این بازیکن معروف کرکت گفت که بار نخست، زمانی کوکایین استعمال کرد که در یک محفل در انگلستان به او پیشنهاد شد و پس از آن، به تدریج بیشتر و بیشتر به استعمال کوکایین رو آورد و در نهایت معتاد شد.

وسیم اکرم افزود که رفته رفته به یک مرد فریبکار مبدل شد و همواره به بهانهٔ کار وقتش را در محافل خوشگذرانی می‌کرد، در حالی که همسرش هما، با دو فرزندش در تنهایی و انزوا می‌زیستند.

او که در ۳۰ سالگی به بیماری شکر مبتلا شده بود، علاوه کرد که روزی همسرش یک پاکت کوچکی از کوکایین را در جیبش یافت و از وی خواست تا در پی درمان خود برآید.

این ستارهٔ پیشین جهان کرکت داکتران مرکز تداوی معتادان در لاهور را "فریبکار" خوانده گفت که آنان فقط در مورد پول فکر می‌کردند نه تداوی معتادان.

هما در سال ۲۰۰۹ در حالی که به بیماری فنگسی (Mucormycosis) مصاب بود، درگذشت و این تراژیدی در نهایت اکرم را قانع ساخت تا استعمال کوکایین را ترک کند.

او گفت که پس از مرگ همسر نخست‌اش اعتیاد را ترک کرد و در نهایت با شنایرا تامسن آسترالیایی ازدواج کرد و از وی یک دختر دارد.

وسیم اکرم افزود که پس از ترک اعتیاد، برای همیش از مواد مخدر دوری جست.

XS
SM
MD
LG