لینک های دسترسی

Breaking News

مسافرت از افغانستان؛ ترکیه محدودیت‌های تازه وضع کرد


ترکیه می‌گوید که سر از امروز اول جون (۱۱ جوزا) مسافرین از چندین کشور، به شمول افغانستان حین مسافرت به این کشور باید ۱۴ روز را در قرنطین سپری کنند.

سفارت ترکیه در کابل با نشر خبرنامه‌ای گفته است افرادی که از افغانستان، نیپال، بنگله‌دیش، هند، پاکستان، سریلانکا، افریقای جنوبی و برازیل به ترکیه سفر می‌کنند باید نتیجهٔ منفی آزمایش کووید۱۹ را ارایه کنند که حد اقل ۷۲ ساعت پیش از مسافرت شان گرفته شده باشد.

در این خبرنامه همچنان آمده است افرادی که حد اقل ۱۴ روز را در این کشورها سپری کرده باشند، نیز باید نتیجهٔ منفی آزمایش کووید۱۹ را در زمان مسافرت به ترکیه ارایه کنند.

ترکیه گفته است که از مسافرین پس از ۱۴ روز قرنطین، آزمایش کووید۱۹ گرفته خواهد شد و تنها در صورت نتیجهٔ منفی اجازهٔ بیرون رفتن را دریافت خواهند کرد؛ در غیر آن برای ۱۴ روز دیگر در قرنطین باقی خواهند ماند و این روند تا زمان نتیجهٔ منفی ادامه خواهد داشت.

ترکیه این تصمیم را در حالی گرفته است که افغانستان به تازگی برای جلوگیری از شیوع بیشتر موج سوم کروناویروس محدودیت‌های تازه را وضع کرده و موسسات تعلیمی و تحصیلی را در چندین ولایت مسدود کرده است.

بر بنیاد معلومات وزارت صحت افغانستان، شمار مجموعی مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به ۷۳هزار و ۲۵۶ نفر و شمار مرگ و میر ناشی از آن به دوهزار و ۹۷۴ مورد رسیده است.

XS
SM
MD
LG