لینک های دسترسی

Breaking News

مسافرین بریتانیایی باید پیش از سفر به امریکا آزمایش کووید۱۹ شوند


پس از آن که بریتانیا از شیوع نوع جدید کروناویروس در این کشور خبر داد، مقامات ایالات متحده ناوقت روز پنجشنبه ۲۴ دسمبر (چهارم جدی) اعلام کردند که تمام مسافرین که از بریتانیا به امریکا سفر می‌کنند باید تصدیق آزمایش منفی کووید۱۹ را داشته باشند.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده در بیانیه‌ای گفته است که تمام مسافران که از بریتانیا به امریکا سفر می‌کنند باید آزمایشات کووید۱۹ را در جریان سه روز پیش از سفر خود انجام داده باشند و نتایج آنرا به شرکت‌های هوایی ارایه کنند.

این اداره گفته است که این مقررات روز جمعه ۲۵ دسمبر (پنجم جدی) امضا و سر از روز دوشنبه اجرا خواهد شد.

در بیانیه مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده آمده است: "اگر مسافری بخواهد آزمایش را انجام ندهد، شركت هوایی باید از سوار شدن مسافر به طیاره جلوگیری کند."

در اوایل هفتهٔ جاری بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا گفت که گونۀ جدید کروناویروس که ۷۰ درصد سریع‌تر انتقال می‌یابد در شهر لندن و جنوب انگلند دیده شده است، اما به گفتۀ وی "شواهدی وجود ندارد دال بر اینکه [ویروس جدید] کشنده‌تر بوده و یا هم بیماری شدیدتر را خلق کند."

با اینحال، آقای جانسن دستور داده است تا در ساحاتی که گونۀ جدید کروناویروس دیده شده است، قیود شدید نافذ شود و تشبثات غیر ضروری، سلمانی‌ها، کلب‌های ورزشی و حوض‌های آب‌بازی مسدود شوند.

برعلاوه ایالات متحده ، کشورهای که تا اکنون بر مسافرت‌ها از بریتانیا قیود وضع کرده اند شامل عربستان،عمان، کویت، هند، روسیه، پولند، هانگ کانگ، فرانسه، آلمان،‌ هالند،‌ ایرلند،‌ ایتالیا، آلمان بلجیم، فنلند،‌ سویس، رومانیا، کانادا، ایران، ترکیه،‌ اسراییل، ارجنتاین، چلی، مراکش و سایر کشورهای حوزه بالکان اند.

چین نیز به دلیل نگرانی از گسترش نوع جدید کروناویروس، پروازها میان آن کشور و بریتانیا تا زمان نا محدود به تعلیق در آورده است.

اما سازمان جهانی صحت می‌گوید که هیچ شواهد و مدارکی وجود ندارد که ثابت کند انواع جدید کروناویروس که در بریتانیا و افریقای جنوبی تثبیت شده است، کشنده‌تر یا شدیدتر باشد.

مایکل راین، رییس اجرایی برنامه‌های اضطراری این سازمان گفته است که تا اکنون هیچ شواهد و مدارکی دال بر تغییر در شدت و تشخیص یا عملکرد ویروس در مقابل واکسین نیز وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG