لینک های دسترسی

Breaking News

گردش در فضا با بالون؛ طرح ابتکاری یک شرکت امریکایی


یک شرکت نوپای امریکایی با طرحی جدید و ‌ابتکاری، قصد دارد که علاقمندان سفر به فضا را با استفاده از یک بالون مخصوص و بدون سفینه به فضا ببرد تا آنان از ارتفاع ۳۰ هزار متری زمین را تماشا کنند.

شرکت سپیس پرسپکتیف گفته است که سال آیندۀ میلادی بالون مخصوص را که "فضاپیمای نپتون" نام دارد، آزمایش خواهد کرد. این وسیله دوصد متر ارتفاع دارد و شامل یک بالون و یک کپسول بزرگ است.

این شرکت اخیراً با امضای قراردادی، یکی از بخش‌های مرکز فضایی کندی را در ایالات فلوریدا برای آزمایشات خود اجاره کرده است.

پس از برخاستن‌ فضاپیما از زمین، بالون هایدروجنی، پیلوت و هشت مسافر را با سرعتی در حدود ۱۹ کیلومتر در ساعت به هوا بلند کرده و دو ساعت بعد آنان را به ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین – سه برابر ارتفاعی که طیاره‌ها پرواز می‌کنند – خواهد رساند.

بر اساس معلومات متصدیان این برنامه، گردشگران دو ساعت را با تمام امکانات رفاهی موجود در این فضاپیما، در فضا سپری کرده و از عکاسی، معاشرت با همدیگر و تماشای تصاویر زیبای زمین لذت خواهند برد.

سپس این کپسول در جریان دو ساعت دیگر در اقیانوس اطلس و یا خلیج مکسیکو فرود آمده و از آنجا مسافران توسط قایق‌ها به ساحل منتقل می‌شوند.

متصدیان شرکت سپیس پرسپکتیف گفته اند که هزینۀ این سفر شش ساعته در ابتدا حدود ۱۲۵ هزار دالر است، اما این شرکت تلاش دارد که با کاهش هزینۀ سفر، مشتریان بیشتری جلب کند.

شرکت ورجین اتلانتیک نیز سرگرم طراحی یک برنامۀ گردشگری فضایی است که قیمت تکت هر سفر آن حدود ۲۵۰ هزار دالر تعیین شده است.اما پرواز این شرکت با استفاده از سفینۀ فضایی بوده و مسافران را تا ارتفاع ۸۰ کیلومتری از سطح زمین به فضا بلند خواهد برد.

در همین حال شرکت سپیس اکس که دو هفته پیش برای نخستین بار فضانوردران را به فضا انتقال داد، سرگرم طراحی سفرهای توریستی به فضا است.

شرکت سپیس اکس که اکنون در سفرهای فضایی دست بالاتری دارد، گردشگران را تا ارتفاع ۴۰۲ کیلومتری در فضا انتقال می‌دهد، اما این سفر میلیون و شایدهم میلیون‌ها دالر هزینه داشته باشد.

یوساکو ماییزاوا، میلیاردر جاپانی که مالک یک شرکت آنلاین مد و فیشن است، قرار است نخستین کسی باشد که به مصرف شخصی خود، توسط شرکت سپیس ایکس به فضا سفر می‌کند.

XS
SM
MD
LG