لینک های دسترسی

Breaking News

نجات ۷۵ زندانی از اسارت داعش؛ نظامی امریکایی مدال دریافت کرد


دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحد روز جمعه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) مدال افتخار را به خوردضابط تامس پتریک پین به پاس انجام وظیفه در یک عملیات شبانه که سبب رهایی ۷۵ تن از اسارت داعش شد، اهدا کرد.

تامس پتریک پین، اولین نظامی امریکایی است که در جریان خدمت‌اش به پاس جنگ علیه داعش، عالی ترین مدال افتخار ایالات متحده را بدست می‌آورد.

او در سال ۲۰۱۵ به عراق اعزام شد و رهبری یک عملیات مشترک نجات گروگانان را از یک مرکز داعش به عهده داشت. پس از نجات چندین تن از گروگانان، پین آگاهانه و شجاعانه در بین شلیک دشمن، دود و شعله های آتش جان خود را به خطر انداخته و به کمک یک تیم دیگری از نیروهای امریکایی شتافت که تحت آتش "دشمن" قرار داشت.

آقای ترمپ در هنگام اهدای مدال به خوردضابط پین، عملیات وی را "بزرگترین و جسورترین عملیات نجات در تاریخ امریکا" خواند.

رییس جمهور ترمپ گفت:" با آغاز فروریختن ساختمان، به پین دستور تخلیه داده شد، اما او از این کار امتناع کرد. او نمی‌خواست کسی را پشت سر بگذارد. پین دو بار داخل ساختمانی شد که در حال سوختن و فروریختن بود. او چندین گروگان را نجات داد و آخرین فردی بود که آنجا را ترک کرد. "

نقش خوردضابط پین در عملیات که به تاریخ ۲۲ اکتوبر سال ۲۰۱۵ در شهر کرکوک عراق راه اندازی شد، برجسته بود. در آن عملیات ۲۰ تن از تندروان داعش کشته شدند.

تامس پین ۳۶ ساله، مدال افتخار را در نزدهمین سالروز حملات تروریستی یازدهم سپتمبر در قصر سفید دریافت کرد.

پین ۱۷ بار برای انجام وظیفه به کشورهای مانند عراق، افغانستان و کشورهای افریقای اعزام شده است.

XS
SM
MD
LG