لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید ترمپ مبنی بر رد طرح بسته کمک مالی به مردم امریکا


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا تهدید کرده که اگر طرح بسته کمک‌های مالی برای مبارزه با تاثیرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کروناویروس تعدیل نشود، آن را رد خواهد کرد.

در این طرح حدود ۹۰۰ میلیارد دالری که روز دوشنبه از سوی هر دو مجلس کانگرس ایالات متحده تصویب و برای توشیح به رییس جمهور ترمپ ارسال شد، برای هر شهروند امریکا ۶۰۰ دالر کمک مالی در نظر گرفته شده است.

اما آقای ترمپ خواستار افزایش این کمک به ۲۰۰۰ دالر برای هر نفر شد و گفت طرحی که برای توشیح به وی فرستاده شده است، بسیار متفاوت از آنچه است که وی انتظارش را داشت.

افزون بر کمک مالی به مردم امریکا، مبلغ ۱.۴ تریلیون دالر بودجۀ مصارف سالانۀ حکومت فدرال ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ نیز شامل این طرح است و در صورتیکه آقای ترمپ آن را تایید نکند، منجر به انسداد قسمی حکومت ایالات متحده خواهد شد.

آقای ترمپ همچنان در مورد پولی که از این ۱.۴ تریلیون دالر به کشورهای خارجی فراهم می‌شود نیز شکایت کرده است. او گفت: "از کانگرس می‌خواهم که فوراً اقلام غیرضروری و مسرفانه را از این قانون حذف کنند و طرح مناسب را به من بفرستند، در غیر آن حکومت آینده بستۀ مساعدتی کووید را عرضه خواهد کرد. شاید حکومت آینده من باشم."

اگر رییس جمهور ترمپ این طرح را رد کند، کانگرس ایالات متحده می‌تواند با تایید دو سوم اعضای کانگرس، آن را توشیح و به قانون مبدل کند.

روز دوشنبه نیز قانون‌گذاران امریکایی با اکثریت آرا این طرح را تصویب کردند. این طرح با ۹۲ رای موافق و شش رای مخالف در سنا و ۳۵۹ رای موافق و ۵۳ رای مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد.

XS
SM
MD
LG