لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: چرا نظامیان برندۀ جنگ در افغانستان نمی‌شوند؟


دونالد ترمپ از عدم پیشرفت در جنگ افغانستان انتقاد کرده و تقاضا نموده تا بداند که این جنگ چه زمانی پایان خواهد یافت
دونالد ترمپ از عدم پیشرفت در جنگ افغانستان انتقاد کرده و تقاضا نموده تا بداند که این جنگ چه زمانی پایان خواهد یافت

ناراحتی و شک و تردیدهای رئیس جمهور ترمپ نسبت به بن بست موجود در جنگ افغانستان به جای رسیده که حتی آقای ترمپ برکناری جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع نیروهای بین المللی در افغانستان را پیشنهاد کرده است.

رسانه های امریکایی به قول از شماری از مقامات امریکایی که نخواسته اند نام شان افشا ساخته شود، گزارش داده اند که رئیس جمهور ترمپ در جریان یک نشست ماۀ گذشته با مشاورین اش، از عدم پیشرفت در جنگ افغانستان انتقاد کرده و تقاضا نموده تا بداند، چه زمانی جنگ در افغانستان پایان خواهد یافت.

این مقامات گفته اند که رئیس جمهور ترمپ به مشاورین خود گفته که "امریکا برندۀ جنگ در افغانستان نمیباشد" و حتی به جیم متیس، وزیردفاع و جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی نیروهای مسلح امریکا، گفته که باید در مورد برکناری جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، غور کنند.

رئیس جمهور ترمپ در حالی از تداوم جنگ و نتایج کار جنرال نیکلسن در افغانستان اظهارناراحتی کرده که آقای نیکلسن در یک مصاحبه با تلویزیون آشنا گفته بود که جنگ در برابر گروهای فعال دهشت افگن در افغانستان پایان خواهد یافت، اما اضافه ساخته بود که کار ساده و چند روزه نمیباشد.

آقای نیکلسن همچنان تأیید کرده بود که جنگ افغانستان به بن بست رسیده و به خاطر از بین بردن این بن بست او نیازمند حضور سربازان اضافی امریکا در آن کشور است.

به گفتۀ مقامات امریکایی که از جریان نشست ماۀ گذشتۀ قصرسفید خبرداده اند، شک و تردیدهای آقای ترمپ در مورد جنگ در افغانستان باعث تاخیر اعلام یک ستراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان نیز شده است.

براساس سترتیژی جدید، انتظار میرود که از سه الی پنج هزار عسکر اضافی امریکا به افغانستان فرستاده شود.

این ستراتیژی در حالی در یک وضعیت نامعلوم بسر میبرد، که گروهای تندرو طالبان و دولت اسلامی یا داعش، اخیراً با انجام حملات مسلحانه و انتحاری در ولایت های کندهار، هرات و کابل، فعالیت های خود را افزایش داده است.

دیدار رئیس جمهور ترمپ با مشاورین اش یک روز پس از آن صورت گرفته بود که آقای ترمپ با گروه از نظامیان سابقه دار امریکایی که در افغانستان خدمت کردند، بخاطر جمع آوری نظریات آنان برای پیروزی در جنگ افغانستان صحبت کره بود.

در این دیدار، رئیس جمهور ترمپ گفته بود، میخواهد از کسانی بشنود که عملاً در میدان جنگ افغانستان تجربه دارند.

انتظار میرود دیدار بعدی رئیس جمهور ترمپ با مشاورین اش، امروز پنجشنبه در قصرسفید صورت گیرد.

ترمپ: چرا نظامیان برندۀ جنگ در افغانستان نمیشوند؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00

XS
SM
MD
LG