لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید ترمپ و مودی بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در افغانستان


آرشیف
آرشیف

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و صدر اعظم هند در یک گفتگوی تلفونی، در باره کاهش کسر تجارت میان امریکا و هند و افزایش همکاری‌های دوجانبه در افغانستان تاکید کرده اند.

خبرگزاری رویترز، به نقل از قصر سفید گفته است که دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا و نرندرا مودی، صدر اعظم هند، ناوقت روز گذشته (دوشنبه ۱۷ جدی) تلفونی گفتگو کرده اند.

قصر سفید گفته است که دو طرف افزون بر افزایش همکاری های اقتصادی میان امریکا و هند، روی تداوم همکاری‌های دوجانبه در افغانستان بحث کرده اند.

قصر سفید تاکید کرده است "رهبران دو کشور، در این گفتگوی تلفونی توافق کردند که در سال ۲۰۱۹ میلادی همکاری های استراتیژیک خود را تقویت بخشیده، راهی برای کاهش کسر تجارت میان دو کشور جستجو کرده، امنیت در آب‌های هند - اقیانوس آرام - را تامین کرده و نیز همکاری‎های خود را به افغانستان افزایش دهند".

تاکید رهبران امریکا و هند، برای افزایش کمک‌های دوجانبه به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد، که هند به عنوان یکی از کشورهای حامی افغانستان در منطقه، در چند سال گذشته بیش از دو میلیارد دالر را در بخش‌های بازسازی و ظرفیت‌سازی به افغانستان کمک کرده است.

به تازه‌گی دهلی‌نو اعلام کرد که چهار هلیکوپتر جنگی به افغانستان کمک ‌می‌کند، و قرار است این هلیکوپترها تا چند ماه دیگر به افغانستان تسلیم داده شوند.

XS
SM
MD
LG