لینک های دسترسی

Breaking News

یک‌روز دیگر تا تایید رسمی پیروزی بایدن؛ ترمپ هنوز شکست را نمی‌پذیرد


قرار است هیات انتخاب کنندۀ رییس جمهور یا الکتورل کالج روز دوشنبه ۱۴ دسمبر (۲۴ قوس) پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر در ایالات متحده به گونۀ رسمی اعلام کند.

اما هنوز هم دونالد ترمپ از پذیرفتن شکست خود در انتخابات ابا ورزیده و هزاران نفر از حامیان آقای ترمپ به حمایت از تلاش‌های ناکام وی برای تغییر نتایج انتخابات، راهپیمایی بزرگی را در واشنگتن دی سی راه اندازی کردند.

بر اساس قانون، رقابت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تا زمانی نهایی نیست که الکتورل کالج پیروزی یکی از نامزدان را تایید کند. هر ایالت نظر به جمعیت خود دارای تعداد مشخص آرای انتخاباتی می‌باشد که مجموع آرای انتخاباتی که در رای‌گیری الکتورل کالج به کار برده می‌شود ۵۳۸ رای است و برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، یکی از نامزدان باید کم از کم ۲۷۰ رای انتخاباتی را کسب کند.

بر اساس شمارش آرا، جو بایدن در انتخابات سوم نومبر ۳۰۶ و دونالد ترمپ ۲۳۲ رای انتخاباتی را کسب کرده اند.

دونالد ترمپ که شکست خود را در انتخابات نپذیرفته است، با این ادعا که در انتخابات به سود بایدن تقلب صورت گرفته است، علیه نتایج انتخابات چندین ایالت در محاکم ایالتی و فدرال اقامۀ دعوا کرد، اما محاکم ادعاهای وی را رد کردند.

با اینحال، آقای ترمپ ظاهراً از مبارزه دست نکشیده و روزهای شنبه و یکشنبه در پیام‌های تویتر انتخابات سوم نومبر را "فاسدترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده" خوانده و ادعا کرده است که برندۀ انتخابات است. آقای ترمپ در پیام دیگر با حروف برجسته نگاشته است "ما تازه به مبارزه آغاز کرده‌ایم".

در حالیکه آقای ترمپ پیهم در مورد انتخابات امریکا تویت می‌کرد، هزاران نفر از طرفداران وی در واشنگتن و شماری از ایالت‌هایی راهپیمایی کردند که در آن اقامۀ دعوای آقای ترمپ برای تغییر نتایج انتخابات ناکام شد.

در راهپیمایی‌های روز شنبه در واشنگتن چند برخورد کوچک میان طرفداران و مخالفان آقای ترمپ نیز صورت گرفت که در اثر آن چهار نفر زخمی شده و به شفاخانه منتقل شدند. پولیس واشنگتن دی سی گفته است که ۲۳ نفر را در پیوند با این برخوردها بازداشت کرده است.

XS
SM
MD
LG