لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: فرمان منع مهاجرت به امریکا را امضا می‌کنم


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که فرمان اجرایی را در مورد منع مهاجرت به ایالات متحدۀ امریکا امضا می‌کند.

آقای ترمپ صبح چهارشنبه ۲۲ اپریل (سوم ثور) در یک پیام تویتر نوشت: "امروز فرمان اجرایی منع مهاجرت به کشور مان را امضا خواهم کرد. در عین زمان، حتا بدون این فرمان، مرزهای جنوبی مان به کمک ۱۷۰ مایل دیوار جدید و ۲۷ هزار سرباز مکسیکویی، بسیار بی رخنه شده است – به شمول قاچاق انسان!"

اداره دونالد ترمپ دستور داده است تا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، روند مهاجرت به امریکا برای ۶۰ روز به تعلیق درآید، به ویژه برای آن افرادیکه در جستجوی اقامت دایمی در ایالات متحده استند.

ایالات متحده بیشترین شمار مبتلایان و تلفات ناشی از کروناویروس را در جهان دارد. بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا صبح چهارشنبه ۲۲ اپریل شمار مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحده به ۸۲۵۳۰۶ نفر و مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۴۷۰۷۵ نفر رسیده است.

رییس جمهور دونالد ترمپ همچنین گفته است که صدور فرمان برای توقف مهاجرت به امریکا ضروری است، زیرا به گفتۀ وی با اینکار فرصت‌های شغلی شهروندان امریکایی نیز حراست می‌شود.

رییس جمهور ترمپ گفته است که شمار زیادی از شهروندان امریکایی به دلیل گسترش کروناویروس وظایف شان را از دست داده اند و نادرست و غیر منصفانه خواهد بود که مهاجران تازه وارد که از طریق اقامت دایمی و گرین کارت به این کشور می‌آیند، وظایف شهروندان امریکایی را بگیرند.

از آغاز همه‌گیری کروناویروس تا کنون ۲۲ میلیون نفر در امریکا برای بیمۀ بیکاری درخواست داده اند و مقام‌های حکومت فدرال امریکا پیش‌بینی کرده‌اند که با ادامۀ این وضعیت ممکن شمار متقاضایان بیمۀ بیکاری به ۴۷ میلیون نفر افزایش یابد.

قصر سفید در مورد فرمان جدید آقای ترمپ جزییاتی ارایه نکرده است، اما رییس جمهور ترمپ گفته است که کارگرانی که به طور موقتی به این کشور سفر می کنند – مانند کارگران فصلی که در کشتزارها در امریکا کار می‌کنند – از این امر مستثنا اند.

ادارۀ احصاییۀ ایالات متحده آمار داده است که مهاجران بخش عمدۀ صنعت خدمات صحی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. بر اساس این آمار ۲۸ در صد داکتران و ۱۵ در صد پرستاران، معاونان داکتر و افرادیکه خدمات تخنیکی طبی را فراهم می کنند، مهاجران اند.

XS
SM
MD
LG