لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ فرمان اجرایی تعلیق مهاجرت به امریکا را امضا می‌کند


رییس جمهور ایالات متحده گفته است فرمانی را امضا می‌کند که بر اساس آن مهاحرت به امریکا به گونۀ موقت متوقف خواهد شد.

دونالد ترمپ، روز دوشنبه، هدف از این فرمان را جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس در آن کشور و محافظت زمینه‌های کاری شهروندان امریکا خوانده است.

او در تویتی نگاشته است: "با توجه به حملۀ دشمن نامریی و همچنان نیاز برای محافظت از اشتغال شهروندان عالی امریکایی ما، یک فرمان اجرایی را به منظور توقف موقت مهاجرت به امریکا امضا خواهم کرد."

هنوز مشخص نیست که این فرمان رییس جمهور ایالات متحده امریکا چه وقت اجرایی می‌شود و برای چه مدت زمانی قابل اجرا خواهد بود.

مقامات حزب دموکرات اواخر روز دوشنبه آقای ترمپ را متهم کرده اند که او با استفاده از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ سیاست تندروانه‌اش در قبال مهاجرت را توجیه می‌کند.

واکین کاسترو، نمایندۀ ایالت تکزاس در کانگرس ایالات متحده در تویتی نوشته است که این اقدام نه تنها تلاشی برای منحرف‌کردن توجه از عدم موفقیت ترمپ در جلوگیری از گسترش و نجات زندگی مردم بلکه یک اقدام اقتدارگرایانه برای استفاده وی از یک بحران و پیشبرد برنامه ضد مهاجرت‌اش است.

او از هم‌حزبی‌هایش خواسته است که در برابر این تصمیم ترمپ بیایستند.

دوان بییر، عضو دیگر حزب دموکرات نیز گفته است که مهاجرت تقریباً متوقف شده است و ایالات متحده موارد مثبت بیشتر کروناویروس را نسبت به سایر کشورها دارد.

او این تصمیم ترمپ را "جعل" و "بیگانه‌هراسی" خوانده است.

بر اساس آمار مرکز پژوهشی پیو در امریکا، همه ساله بیش از یک میلیون نفر به ایالات متحده مهاجرت می‌کنند که بیشتر آنان شهروندان هند استند.

رییس جمهور ترمپ برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، سفرها از اروپا به امریکا را از قبل تعلیق کرده است.

این در حالی است که شیوع کروناویروس در ایالات متحده نگرانی‌های جدی را به بار آورده است. شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده به ۴۲۰۹۴ نفر رسید.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، امریکا با ۷۸۷۹۶۰ مورد ابتلا در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن گسترش یافته است.

XS
SM
MD
LG