لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ تعلیق تعزیرات علیه ایران را برای 'آخرین بار' تمدید کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه تعلیق تعزیرات اقتصادی علیه ایران را تمدید کرد.

آقای ترمپ گفت که او پس از این، تعلیق این تعزیرات را تمدید نخواهد کرد. رئیس جمهور امریکا همچنین به کانگرس کشورش و متحدین اروپایی واشنگتن هشدار داد که اگر به "کاستی های" توافقنامه هسته یی ایران در ظرف ۱۲۰ روز آینده رسیدگی نشود، ایالات متحده به گونه یک جانبه از این توافقنامه خارج خواهد شد.

یک مقام ارشد حکومت امریکا گفته است که دونالد ترمپ می خواهد در این مدت یک توافقنامه دیگر به منظور تقویت توافقنامه هسته یی ایران بدست بیاید.

اما محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حساب تویتر خود نگاشته است که روی توافقنامه هسته یی ایران مذاکرات مجدد انجام نخواهد شد.

آقای ظریف موقف اخیر رئیس جمهور ترمپ را در قبال این توافقنامه "تلاش نا امیدانه برای تضعیف یک توافق مستحکم چند جانبه" خوانده است.

پس از آنکه دونالد ترمپ تمدید تعلیق تعزیرات اقتصادی علیه ایران را بر بنیاد توافقنامه هسته یی سال ۲۰۱۵ اعلام کرد، وزارت خزاین امریکا بر ۱۴ مقام و نهاد ایرانی تعزیرات جدید و هدفمندانه وضع کرد.

در میان این افراد اسم صادق لاریجانی، رئیس قوه قضایی ایران نیز شامل است.

وزارت خزاین امریکا گفته است که لاریجانی با یک "کمیسیون نقض جدی حقوق بشر" مردم ایران ربط دارد.

این وزارت همچنین بر واحد سایبری سپاه پاسداران ایران نیز تعزیرات وضع کرده است.

مقام های حکومت امریکا گفته اند که وضع تعزیرات جدید، بخش از تلاش های گسترده برای مبارزه با رفتار "بی پروا" و فعالیت های "بی ثبات سازی" ایران به شمول سرکوب اخیر مظاهره کننده گان ایرانی می باشد.

XS
SM
MD
LG