لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به بستن کامل مرز امریکا با مکسیکو هشدار داد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا تهدید کرده که اگر بودجۀ مورد نظر برای ساخت دیوار در مرز مکسیکو تامین نشود، به مسدود کردن کامل مرزهای جنوبی امریکا با مکسیکو اقدام خواهد کرد.

آقای ترمپ، روز جمعه در صفحۀ تویتر خود نوشت که اگر دموکرات‌ها این بودجه را تصویب نکنند و سیاست‌های مهاجرتی به گفتۀ آقای ترمپ "مضحک" خود را تغییر ندهند، دولت مجبور خواهد شد مرز با مکسیکو را کاملا ببندد.

در یک تویت دیگر، آقای ترمپ نوشته که ایالات متحده در سال‌های گذشته به خاطر قرارداد تجارتی نفت، میلیون‌ها دالر متضرر شده است.

او هم‌چنین تهدید کرده که کمک‌های امریکا را به کشورهای گواتیمالا، هندوراس و السلوادور نیز قطع خواهد کرد.

آقای ترمپ می‌گوید که این کشورها از پول امریکا بهره می‌برند ولی "هیچ کاری برای ایالات متحده انجام نداده اند."

ظرف روزهای گذشته، بخش‌هایی از حکومت امریکا به دلیل جنجال قصر سفید و کانگرس بر سر تعیین بودجه تعطیل بوده است.

با توجه به این‌که هنوز قصر سفید و نمایندگان دموکرات کانگرس امریکا دربارۀ تصویب بودجه به توافق نرسیده ‌اند، انتظار می‌رود تعطیلی بخش‌هایی از دولت امریکا تا سوم ماه جنوری ۲۰۱۹ و زمان شروع به‌کار کانگرس جدید، ادامه یابد.

گزارش شده تعطیلی بخش‌هایی از حکومت، کار بیش از ۸۰۰ هزار کارمند دولت امریکا را مختل کرده و بیش از نیم این کارمندان مجبور هستند بدون دریافت معاش به کار خود ادامه بدهند.

با این حال، سنای امریکا لایحه‌ای را تصویب کرده که اطمینان می‌دهد این دسته از کارمندان، پس از شروع دوباره کار دولت، حقوق خود را دریافت کنند.

XS
SM
MD
LG