لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ تعطیل قسمی حکومت امریکا تا زمان نامعلوم


تعطیلی بخش از حکومت فدرال یا مرکزی ایالات متحدۀ امریکا همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه ای از فعالیت مجدد آن به چشم نمی خورد.

دلیل عمدۀ این تعطیلی، عدم توافق حکومت و کانگرس روی بودجۀ سال دو هزار و نوزده میباشد.

زد و بند میان قصرسفید و کانگرس بخصوص قانونگذاران دموکرات، در مورد تمویل برنامه اعمار دیوار سرحدی با مکسیکو که عامل عمده اختلاف روی بودجه است، همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور دونالد ترمپ پافشاری دارد تا پول اعمار دیواری سرحدی با مکسیکو، باید در بودجه سال آینده شامل ساخته شود.

دونالد ترمپ در تویتر خود نگاشته است که: "مهم ترین روش بخاطر توقف باندها، مواد مخدر، قاچاق انسان و جرایم، سرحد جنوبی ما است. ما به امنیت سرحدات نیاز داریم و طوری که هرکس میداند، نمیتوانید که امنیت سرحدات را بدون یک دیوار داشته باشد."

ولی سناتوران دموکرات گفته اند که بودجه سال آینده را تصویب نخواهند کرد و اضافه کرده اند که اگر رئیس جمهور میخواهد تا حکومت دوبار به فعالیت آغاز کند، باید از برنامه اعمار دیوار سرحدی با مکسیکو صرف نظر کند.

در عین حال،تعدادی از آن سناتوران که بدلیل مؤفق نشدن در انتخابات میان دوره یی اخیر و یا هم بدلیل تقاعد، از وظایف خود کنار میروند، دیروز در مراسم خداحافظی با همکاران خود در کانگرس، توان استدلال سیاسی این کشور را درهم شکسته عنوان کرده و گفته اند که این کار میتواند به سلامت ملت امریکا و ممکن به دموکراسی یک تهدید باشد.

ادامۀ تعطیل قسمی حکومت امریکا تا زمان نامعلوم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

XS
SM
MD
LG