لینک های دسترسی

Breaking News

طرح ترمپ برای بازگشایی حکومت امریکا، واکنش دموکرات‌ها


رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که در صورت توافق قانونگذاران دموکرات با طرح تامین بودجه دیوار مرزی، با تمدید اقامت فرزندان مهاجران غیرقانونی موسوم به داکا موافقت می شود و به تعطیلی دولت پایان داده خواهد شد.

دونالد ترمپ عصر شنبه در سخنرانی در قصر سفید گفت "اختصاص ۸۰۰ میلیون دالر کمک فوری بشر دوستانه، ۸۰۵ میلیون دالر برای تشخیص مواد مخدر در مرزهای مان، جذب نیروهای بیشتر در مرزها و ۷۵ قاضی بیشتر برای بررسی حدود ۹۰۰ هزار پرونده در مرز امریکا از جمله پیشنهادهای من است."

آقای ترمپ گفت که مدت های زیادی نظام مهاجرتی امریکا معیوب بوده است. او گفت "رادیکال‌های چپی هرگز مرزهای مان را کنترول کرده نمی‌توانند. هرگز به چنین کار اجازه نخواهم داد".

آقای ترمپ گفت که قاچاق انسان و مخدرات در مرزهای جنوبی ایالات متحده سبب ایجاد بحران بزرگی شده است.

دونالد ترمپ گفت که در انتخابات وعده داده بود که این بحران ها را حل خواهد کرد و به قول خود متعهد است. او گفت این بحران ها حل می شود اگر شهامت سیاسی وجود داشته باشد و دو طرف اختلافات خود را حل بکنند.

واکنش دموکرات‌ها

پیش از ایراد سخنرانی آقای ترمپ، دموکرات‌های کانگرس امریکا به آن واکنش نشان دادند و گفته که این پیشنهادات رئیس جمهور ترمپ قابل قبول نیست.

ننسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است که دموکرات‌ها به عوض اعمار دیوار مرزی، بر روش‌های هوشمندانه در محافظت مرزی تاکید دارند. او گفته است که دموکرات‌ها این هفته شش طرح جدید ارایه می‌کنند که اگر جمهوریخواهان به آن رای دهند، می تواند شروعی برای مذاکره باشد.

در حال حاضر بخش‌هایی از دولت فدرال امریکا به خاطر اختلاف میان قصر سفید و قانونگذاران دموکرات بر سر بودجه اعمار دیوار مرزی در مرزهای جنوبی ایالات متحده، از ۲۲ دسمبر ۲۰۱۸ به اینسو تعطیل است.

انسداد حکومت امریکا که وارد پنجمین هفته می‌شود، طولانی ترین تعطیلی حکومت فدرال امریکا در تاریخ این کشور می باشد.

در جریان انسداد، بخش‌هایی از دولت امریکا مسدود بوده و بسیاری از برنامه های دولت متوقف شده است. افزون بر این صدهاهزار کارمند حکومت فدرال (غیرضروری) به رخصتی اجباری بدون حقوق سوق داده شده اند.

کارمندان «ضروری» که برای ادامۀ فعالیت های نهاد های دولتی و خدمات ملی حیاتی به شمار می روند، مانند قبل سر کار خود حاضر می‌شوند، اما ولی هیچکدام آنان تا زمان بازگشایی حکومت حقوق نمی‌گیرند.

XS
SM
MD
LG