لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال ترمپ از معترضان ایرانی که پرچم امریکا را لگدمال نکردند


دونالد ترمپ، ریيس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در پیامی از ایرانیان معترض برای امتناع از لگدکردن پرچم ایالات متحده استقبال کرد.

آقای ترمپ روز دوشنبه ۱۳ جنوری (۲۳ جدی) در تویتر خود نوشت: "معترضان شگفت‌انگیز ایرانی حاضر نشدند روی پرچم با عظمت امريكا قدم بگذارند و یا به هر شکل به آن بی‌احترامی کنند. این پرچم در خیابان هموار شده بود تا لگدمال شود، اما در عوض مردم آن را دور زدند و [بر آن پا نگذاشتند.] یک پیشرفت بزرگ!

معترضان که بیشتر شان دانشجویان بودند، نه تنها خود حاضر به لگد کردن پرچم ایالات متحدۀ امریکا و اسراییل نشدند بلکه وقتی نیروهای "بسیجی" این کار را کردند، دانشجویان به آنان اعتراض کردند.

در پی اعتراضات ایرانی‌ها به خاطرسقوط دادن یک طیارۀ مسافربری اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین توسط حکومت ایران، ایالات متحده حمایت خود را از مردم ایران برای "دموکراسی خواهی" ابراز کرد.

پس از آنکه حکومت ایران با سه روز تاخیر اعتراف کرد که این طیاره توسط سپاه پاسداران سرنگون شده، مردم خشمگین در تهران و سایر شهر‌های ایران به جاده‌ها بر آمدند.

آنان علی خامنه‌ای، سپاه پاسداران و بسیج ایران را مورد انتقاد شدید قرار دادند و خواستار کناره‌گیری رهبر جمهوری اسلامی شدند.

XS
SM
MD
LG