لینک های دسترسی

Breaking News

املاک ترمپ در جهان با تهدید مواجه است


آرشیف: دونالد ترمپ، رئیس جمهور جدید امریکا، در چندین کشور با نام تجارتی خود "ترمپ" املاک دارد
آرشیف: دونالد ترمپ، رئیس جمهور جدید امریکا، در چندین کشور با نام تجارتی خود "ترمپ" املاک دارد

کارشناسان امور امنیتی هشدار می دهند که سرمایه گذاری هایی با نام تجارتی ترمپ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، در سراسر جهان با خطر مواجه است، به خصوص در کشور هایی شاهد خشونت اند.

کارشناسان می گویند که سرمایه گذاری های رئیس جمهور جدید امریکا در خارج از ایالات متحده به نام تجارتی وی یعنی ترمپ است. روی همین دلیل، آنان می گویند که این سرمایه گذاری ها ممکن مورد هدف باند های جنایتکار و تندروان قرار بگیرند.

کالین کلارک، تحلیلگر سیاسی در مرکز تحقیقاتی رند کارپورشین، می گوید که جنایتکاران و یا تندروان ممکن کارمندان ترمپ را اختطاف کنند و حاضر به مذاکره هم نباشند.

در گذشته نیز نام های تجارتی ایالات متحده در خارج از امریکا مورد اهداف خشونت بار قرار گرفته اند، اما هیچ یک از آنان مربوط به رئیس جمهوری این کشور نبوده است.

سازمان ترمپ طی اعلامیه ای گفته است که اقدامات گسترده در قسمت ملکیت های ترمپ در داخل و خارج امریکا روی دست است و تیم آقای ترمپ از نزدیک با مقام‌های امنیتی کشور هایی به تماس است که آقای ترمپ در آنجا سرمایه گذاری کرده و یا در سرمایه گذاری ها سهم دارد.

آرشیف: اکثر املاک دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، با نام تجارتی ترمپ است
آرشیف: اکثر املاک دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، با نام تجارتی ترمپ است

با وجود هشدار کارشناسان، کیم اوکی کیو، یک شهروند کوریای جنوبی که در یکی از اپارتمان های با نام تجارتی ترمپ در سئول، پایتخت کوریای جنوبی، زندگی می کند، در مورد تهدید های احتمالی نگرانی ندارد، زیرا به گفتۀ وی امنیت ساختمان که در آن زندگی می کند، بسیار خوب است.

اما سایر ساختمان ها با نام تجارتی ترمپ در کشوری های است که در گذشته شاهد خشونت ها بوده است—مثل برج ترمپ در شهر استانبول ترکیه، شهری که شاهد خشونت و حملات بمی بوده و تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت آن حملات را بر عهده گرفته است.

در حال حاضر، برج رهایشی به نام ترمپ در شهر ممبئی هند زیر ساخت است، شهری که در سال ۲۰۰۸ میلادی شاهد حملۀ دهشت افگنی بود که در نتیجۀ آن ۱۶۶ نفر کشته شد. این حمله توسط تندروان لشکر طیبه صورت گرفت که در پاکستان مستقر اند.

آشوک دودی، پولیس ممبئی، می گوید که وی در مورد اقدامات امنیتی بیشتر برای برج ترمپ هیچ معلوماتی ندارد.

یک برج دیگر با نام تجارتی ترمپ در مانیلا، فلیپین، زیر ساخت است. در آنجا، تندروان ابو سیاف، به صورت مکرر افراد را به منظور باجگیری، اختطاف می کنند. اما پولیس فلیپین می گوید که آنان به صورت مشخص تهدید های که در برابر ملکیت های ترمپ وجود دارد، مورد نظارت قرار نداده اند.

خبرگزاری اسو شیتید پرس نوشته است که حتی میدان بازی گلف ترمپ که به زودی در دوبی افتتاح خواهد شد نیز معروض به تهدید است—با وجودیکه امارات متحدۀ عرب شاهد حملات خشونت بار نبوده است. پولیس دوبی در مورد تدابیر امنیتی میدان بازی گلف مربوط به ترمپ، تبصره ای نکرده است. قرار است دو پسر ترمپ به زودی به دوبی سفر کنند.

کارشناسان می گویند که در پهلوی ملکیت های تجارتی ترمپ، کارمندان که برای سرمایه گذاری های رئیس جمهور جدید امریکا کار می کنند، نیز با تهدید های چون دزدی، اختطاف و اسارات مواجه اند.

پولیس شهر نیویارک و مامورین مخفی، امنیت برج ترمپ را در منطقه منهتن، تامین می کنند، زیرا رئیس جمهور جدید امریکا در آنجا زندگی و کار می کند. بر اساس قانون، مامورین مخفی صلاحیت دارند تا از رئیس جمهور، معاونش، و اعضای خانوداۀ آنان محافظت کنند.

کتی میلهون، یک سخنگوی مامورین مخفی ایالات متحده، در مورد اقدامات امنیتی بیشتر برای سرمایه گذاری های ترمپ چیزی نگفت، اما تاکید کرد که رئیس جمهور، معاون و اعضای خانوادۀ آنان به هر جائیکه سفر کنند، مورد محافظت قرار خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG