لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا با پوتین صحبت کردم


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را "سازنده" توصیف کرد و گفت که موضوع دخالت روسیه در انتخابات امریکا را در این دیدار مطرح کرده است.

با اینحال، آقای ترمپ در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی اش در شهر هلسنکی فنلند گفت که به هیچ دلیل باور کرده نمی تواند که روسیه به هدف کمک به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ روسیه مداخله کرده باشد.

ادارات استخباراتی ایالات متحدۀ امریکا گفته اندکه روسیه در انتخابات امریکا مداخله کرده است، اما رئیس جمهوری پوتین در جریان کنفرانس خبری اش با آقای ترمپ گفت "باید تکرار کنم که دولت روسیه هرگز به روند داخلی انتخابات امریکا مداخله نکرده است".

آقای ترمپ پس از ملاقات رو در رو با رئیس جمهور روسیه گفت که روابط مسکو و واشنگتن هیچگاهی به اندازۀ کنونی خراب نبوده است. اما به گفتۀ آقای ترمپ پس از دیدار این وضعیت تغییر کرده است.

رئیس جمهوری پوتین نیز گفت که گفتگوهای این دو رهبر رک و راست بود و آن را موفقانه توصیف کرد.

دونالد ترمپ و ولادیمیر پوتین در حالی با هم ملاقات کردند که سه روز پیش، کمیتۀ ویژۀ تحقیقاتی امریکا در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات امریکا، ۱۲ کارمند استخبارات روسیه را متهم کرد که در تلاش برای پیروز ساختن ترمپ، در انتخابات ۲۰۱۸ امریکا مداخله کرده اند.

XS
SM
MD
LG