لینک های دسترسی

Breaking News

شاۀ عربستان، عالیترین مدال ملکی را به ترمپ اهدا کرد


رئیس جمهور ترمپ با رسیدن به ریاض، اولین سفر خارج از کشور را منحیث رئیس جمهور آغاز کرد
رئیس جمهور ترمپ با رسیدن به ریاض، اولین سفر خارج از کشور را منحیث رئیس جمهور آغاز کرد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اولین سفر خارج از کشور منحیث رئیس جمهور، به ریاض پایتخت عربستان سعودی رسیده و مورد استقبال گرم از سوی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاۀ آن کشور قرار گرفت.

شاه عربستان، عالیرتبه ترین مدال ملکی آن کشور را نیز به رئیس جمهور ایالات متحده اهدا کرد.

انتظار میرود که آقای ترمپ، فردا در یک نشست رهبران کشورهای اسلامی که هدف آن مبارزه با افراط گرایی خوانده شده است، اشتراک ورزد.

در جریان سفر دو روزه اش به عربستان سعودی، قراراست رئیس جمهور ترمپ، یک قرار داد فروش اسلحه، به ارزش بیش از صد میلیارد دالر را با آنکشور امضا کند.

انتظار میرود که رئیس جمهور ترمپ پس از عربستان سعودی به اسرائیل، واتیکان و بروکسل سفر کند
انتظار میرود که رئیس جمهور ترمپ پس از عربستان سعودی به اسرائیل، واتیکان و بروکسل سفر کند

پس از سفر به عربستان سعودی، قرار است آقای ترمپ به بیت المقدس سفر کند و با بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل، ملاقات کند. رئیس جمهور ایالات متحده همچنان گفته که در جریان سفرش به اسرائیل با محمود عباس، رئیس ادارۀ خود گردان فلسطین، نیز ملاقات می کند و هدف ملاقات وی با آقای عباس، روند صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

به تعقیب سفر اسرائیل، قرار است آقای ترمپ به واتیکان سفر کرده و با پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، ملاقات کند.

آقای ترمپ در بیست وپنجم ماه روان میلادی در نشست سران ناتو در بروکسل اشتراک خواهد کرد. جایی که او ممکن در مورد جنگ افغانستان و مبارزه با دهشت افگنی به ویژه گروۀ داعش، ستراتیژۀ تازۀ اداره اش را اعلام کند.

کشمش های سیاسی

سفر نُه روزۀ رئیس جمهور ترمپ در حالی آغاز یافته است که کشمکش های سیاسی ناشی از برکنار ساختن جیمز کومی، رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، رنگ و رخ تازه به خود گرفته است.

روز گذشته، دقایق پس از پرواز اش به عربستان سعودی، روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور ترمپ در ملاقات هفتۀ گذشته اش با سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، گفته بود که با برکنار کردن جیمزکومی، یک بار سنگین در ارتباط به تحقیقات در مورد دخالت ممکن روسیه در انتخابات سال گذشته را از دوش اش سبک کرده است.

برکناری جیمز کومی از سوی رئیس جمهور ترمپ، واکنش های جدی را در واشنگتن برانگیخه است
برکناری جیمز کومی از سوی رئیس جمهور ترمپ، واکنش های جدی را در واشنگتن برانگیخه است

آقای ترمپ، تحقیقات در مورد روسیه را یک دسیسه خوانده و گفته است می خواهد تا دوباره به اجندای اقتصادی اش توجه کند.

قصر سفید در دفاع از این اظهارات آقای ترمپ، گفته است که سیاسی ساختن تحقیقات در مورد روسیه از سوی جیمز کومی، یک فشار غیرضروری را در برابر توانایی آقای ترمپ برای مراوده و مذاکره با روسیه ایجاد کرده بود.

وزارت عدلیۀ ایالات متحده، حال رابرت میلر، رئیس سابق ادارۀ اف.بی.آی را در راس هیئت تحقیقاتی که روابط ممکن ستاد انتخاباتی سال گذشتۀ رئیس جمهور ترمپ با روسیه را بررسی میکند، معرفی کرده است.

در عین حال، جیمز کومی، رئیس سابق ادارۀ اف.بی.آی و مسؤل این تحقیقات گفته است که بزودی در مورد دخالت ممکن روسیه در انتخابات سال گذشته و تماس های ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ با آنکشور، اعتراف خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG