لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: تعزیرات بزرگ علیه ترکیه در راه است


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده با اشاره به تهاجم نیروهای ترکیه در سوریه گفته است که نمی‌خواهد در جنگ های بی پایان دخیل شود.

رییس جمهور ایالات متحده همچنین گفته است که با ترکیه درگیر نخواهد شد اما از وضع تعزیرات بر آن کشور خبر داد.

آقای ترمپ روز دوشنبه ۱۴ اکتوبر (۲۲ میزان) در یک تویت نوشته است " تعزیرات بزرگ بر ترکیه در راه است".

با اینحال، رییس جمهور جنگ با ترکیه را نفی کرده و نوشته است"آیا واقعاً مردم فکر می‌کنند که ما باید با ترکیه که عضویت ناتو را دارد جنگ کنیم؟ جنگ های بی پایان، پایان خواهد یافت."

پس از آنکه نیروهای امریکایی از شمال سوریه خارج شدند، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به روز یک شنبه گفت که نباید در جنگ شدید در نزدیکی مرز ترکیه دخیل شد.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده دیروز به فاکس نیوز گفت که در حدود ۱۰۰۰ سرباز باقی مانده امریکای از شمال سوریه نیز خارج خواهد شد.

او گفت که امریکا از ترکیه خواست تا این عملیات را راه اندازی نکند اما ترکیه بر راه اندازی آن تاکید کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده افزود که امریکا هیچ تعهدی نکرده است که به نمایندگی از کرد ها با متحد دیرینه اش، ترکیه، خواهد جنگید.

در عین حال، رهبران فرانسه و آلمان، امروز دریک کنفرانس مشترک خبری گفتند که ترکیه با خطر بوجود آمدن یک وضعیت بشری غیرقابل تحمل بازی میکند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفت: "از یک سو، عملیات ترکیه می‌تواند یک وضعیت تحمل ناپذیر بشری را ایجاد کند و از سوی دیگر برای جلوگیری از ظهور مجدد گروه داعش در منطقه کمک خواهد کرد."

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز بر ضرورت توقف تهاجم ترکیه تاکید کرد و گفت: "امروز با رییس جمهور اردوغان برای یک ساعت صحبت کردم. بلی، ما باید منافع امنیتی ترکیه را مدنظر بگیریم، اما در مورد این نیز باید فکر کنیم که به دلیل وضعیت بشری، ما باید این تهاجم ترکیه را توقف دهیم."

وزیران خارجۀ اتحادیۀ اروپایی امروز در لوگزامبورگ گردهم آمده اند تا دامنۀ ممنوعیت فروش سلاح بر ترکیه را گسترش ببخشند. رییس جمهور ترکیه از این اقدام انتقاد کرده و گفته است فراموش نباید کرد که ترکیه یک عضو پیمان ناتو است.

XS
SM
MD
LG