لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از توافق مراکش برای عادی سازی روابط با اسراییل خبر داد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که مراکش و اسراییل به عادی سازی روابط شان توافق کرده اند.

آقای ترمپ روز پنجشنبه دهم دسمبر (۲۰ قوس) در یک پیام تویتر از این انکشاف به عنوان "دستآورد دیگر تاریخی" تمجید کرده است.

آقای ترمپ در این پیام نوشته است: "امروز دستآورد دیگر تاریخی [حاصل شد]! اسراییل و کشور شاهی مراکش، دو دوست عالی ما، به برقراری روابط کامل دپلوماتیک توافق کرده‌اند. پیشرفت بزرگ برای صلح در شرق‌میانه!"

رییس جمهور ترمپ در پیام دیگر نوشته است: "امروز، اعلامیه‌ای را امضا کردم که حاکمیت مراکش بر صحرای غربی [افریقا] را به رسمیت می‌شناسد. پیشنهاد خودمختاری جدی، معتبر و واقع‌گرایانه مراکش، یگانه مبنای راه‌حل عادلانه و پایدار برای دوام صلح و رفاه است!»

آقای ترمپ همچنین نگاشته است: " مراکش در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده را به رسمیت شناخت. بنا بر این شایسته است که ما حاکمیت آنها بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم."

پس از امضای توافقات ابراهیم که بر اساس آن روابط امارات متحدۀ عرب و بحرین با اسراییل عادی شد، سودان سومین کشوری بود که به این توافقات پیوست و اکنون مراکش چهارمین کشوری است که به آن می‌پیوندد.

رییس جمهور ایالات متحده که میانجی و میزبان مراسم امضای توافقات ابراهیم بود، ابراز امیدواری کرده است که شمار بیشتر کشورهای عربی و مسلمان راه امارات متحدۀ عرب را در پیش گرفته و روابط شان را با اسراییل عادی سازند.

XS
SM
MD
LG