لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از همه گیری کروناویروس بهره سیاسی می گیرد- منتقدین


درحالیکه کروناویروس ایالات متحده را شدیداً صدمه زده است،دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده متهم شده است که تلاش می‌کند از رهگذر کنترول بحران، از خود تصویری از یک رهبر مقتدر را به نمایش بگذارد.

آقای ترمپ در گزارش روزانهٔ تلویزیونی خود روز سه شنبه گفت: ” ما با یک ویروس کشنده در جنگ استیم… موفقیت در این مبارزه اقدامات قاطع و منسجم، عشق و فداکاری می خواهد“.

اداره ترمپ سال گذشته گزارش دهی روزانهٔ را که بطورمعمول در قصر سفید برگزارمی شد، متوقف کرد. اما اکنون که همه گیری کروناویروس باعث توقف کمپاین های انتخاباتی وی شده، گزارش دهی روزانه کروناویروس جاگزین آن‌ها شده است.

گزارش دهی روزانهٔ ترمپ و تیم کاری کروناویروس قصر سفید به گونهٔ اوسط ۸.۵ میلیون بیننده را در برنامه های خبری تلویزیون‌ها به خود جلب کرده است.

آقای ترمپ در یک تویت به این موضوع بالید و این اقدام او باعث شد که ناظرین اتهام بندند که گویا رییس جمهور امریکا بحرانی کروناویروس را سیاسی می‌سازد.

آقای ترمپ در یک تویت نوشت: ”بخاطریکه رقم بینندگان کنفرانس های خبری من بسیارزیاد است… براساس نیوریارک تایمز، رسانه های دیگر حیرت زده شده اند که ترمپ بینندگان زیاد پیدا کرده و ما باید او را متوقف سازیم“.

شنان اوبراین، پروفیسور علوم سیاسی در پوهنتون تکزاس با متهم کردن ترمپ به علاقمندی اش به تعداد بینندگان نسبت به افزایش واقعات و تلفات ناشی از کروناویروس گفت: ” ما نباید تعداد بینندگان یک گزارش دهی ریاست جمهوری را اهمیت دهیم“.

منتقدین می گویند که این گزارش دهی به تجمعات کوچک ترمپ مبدل شده است.و او از آن برای انتخاب مجدد خود استفاده می کند.

لری سباتو، از مرکز سیاسی پوهنتون ویرجنیا می گویدکه ترمپ فکرمی کند که باحضور در این برنامه ها و قرار دادن خود در مرکز این بیماری همه گیر، خود را در خانه های هرامریکایی جا داده است.

تا حدی این ستراتیژی ترمپ موفق بوده است. قرار آخرین رای گیری ها، محبوبیت ترمپ پنج فیصد در بین امریکایی ها بلند رفته است. و تقریباً۶۰ فیصد مردم اقدامات وی در قبال همه گیری کروناویروس را مثبت می دانند.

آقای ترمپ و تیم کاری کروناویروس او تقریباً همه روزه ساعت پنج عصر به وقت واشنگتن دی سی در بارهٔ کروناویروس از قصرسفید گزارش می دهند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد. بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده این ویروس تا صبح جمعه سوم اپریل (۱۵ حمل) در ۱۸۱ کشور و قلمرو جهان، جان ۵۴۱۳۶ نفر را گرفته است و بیش از یک میلیون نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG