لینک های دسترسی

Breaking News

عنوان سخنرانی ترمپ "تجدید روحیۀ امریکایی" است


کانگرس ایالات متحده امریکا
کانگرس ایالات متحده امریکا

دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده سه شنبه شب به وقت شرق امریکا، نخستین سخنرانی خود را در برابر نمایندگان هر دو مجلس - سنا و نمایندگان، امریکا بیان می کند.

مقامات ارشد قصر سفید می گویند که نخستین خطابۀ رئیس جمهور "عمدتاً روی حل مسایل واقعی افراد واقعی" متمرکز خواهد بود.

یک مقام ارشد قصر سفید گفت این سخنرانی که شعار آن "تجدید روحیۀ امریکایی" می باشد اساساً در مورد "فرصت های اقتصادی و حراست از مردم امریکا" خواهد بود.

شان سپایسر، سخنگوی قصر سفید در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت که سخنرانی رئیس جمهور "یک دید خوشبینانۀ از امریکا" خواهد بود.

آقای سپایسر ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور حین سخنرانی "با استقبال و کف زدن های گرم اعضای کانگرس به شمول دموکرات ها" مواجه شود.

سخنگوی قصرسفید گفت "شما در سخنرانی سه شنبه شب موضوعات زیادی در بارۀ مهاجرت خواهید شنید."

منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان نشین و تسریع و شدت در اخراج مهاجران غیر قانونی از ایالات متحده، مسایل جنجال برانگیز چهار هفتۀ نخست ریاست جمهوری آقای ترمپ را تشکیل می دهد.

درحالیکه انتظار برده می شود برخی از مسایل و عناصر پالیسی خارجی در این سخنرانی آقای ترمپ شامل باشد اما، مقامات حکومتی می گویند که انتظار تذکر نام مشخص کدام کشوری در این سخنرانی برده نمی شود.

رئیس جمهور دونالدترمپ
رئیس جمهور دونالدترمپ

مقامات می گویند که دونالدترمپ تصمیمش را برای خروج امریکا از مشارکت دوازده کشور فرااوقیانوسیه توجیه خواهد کرد؛ معاملۀ جامع و فراگیر تجارتی که هرگز توسط کانگرس ایالات متحده تصویب نشد و مذاکره روی آن سال ها را در بر گرفت.

نمایندگان دموکرات نیز در جریان سخنرانی حضور خواهند داشت. چک شومر، رهبر اقلیت های مجلس سنا گفت "رئیس جمهور می خواهد ما به این باور باشیم که تمام مهاجران دهشت افگن و جنایتکار اند."

ننسی پلوسی، رهبر اقلیت های مجلس نمایندگان گفت که رفتار و کردار ترمپ "کاملاً از احترام دموکرات ها و جمهوریخواهان که از چندین دهه به اینسو به مهاجران داشتند، متفاوت است."

در حالیکه رهبران اقلیت در هر دو حزب، اجندای رئیس جمهور ترمپ را انتقاد می کنند، رئیس جمهور در قصر سفید مشغول بازنگری سخنرانی اش در برابر نمایندگان هر دومجلس است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت در مجلس سنا گفت "انتظار یک سخنرانی مثبت و خوشبینانه را داریم و بعد از آن اجندای مان را پیش خواهیم برد که عیناً مانند اجندای رئیس جمهور ترمپ است."

پال راین، رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفت " هدف ما تلاش برای دسترسی به بهبودی و انکشاف زندگی مردم است. اجندای عمده یی را در پیش رو داریم و رئیس جمهور واضح خواهد ساخت که چرا در تلاش ایجاد یک تغییر در زندگی مردم است."

قانونگذاران جمهوریخواه انتظار دارند برعلاوۀ افزایش ۱۰ درصد مصارف نظامی که ۵۴ میلیارد دالر گفته شده است و کاهش قابل ملاحظۀ بودجۀ غیرنظامی، مشخصاً در بارۀ إصلاحات مالیات و مراقبت های صحی بشنوند.

XS
SM
MD
LG