لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین سخنرانی سالانۀ ترمپ به کانگرس بر چه متمرکز خواهد بود؟


پس از سپری شدن یک سال از کار دونالد ترمپ منحیث رئیس جمهور ایالات متحده، قرار است آقای ترمپ نخستین سخنرانی سالانه اش به کانگرس را شام سه شنبه به وقت واشنگتن، ایراد کند.

رئیس جمهور امریکا در حالی برای ایراد خطابه اش به کانگرس میرود که میزان محبوبیت او در میان مردم، به حدی پایین است که در گذشته هیچ رئیس جمهور امریکا در سال اول اش تجربه نکرده است.

سخنرانی سالانۀ رئیس جمهور به کانگرس، یک بخش از عرف سیاسی ایالات متحده میباشد.

انتظار میرود که در سخنرانی شام سه شنبه، رئیس جمهور ترمپ موضوعات متعددی را مطرح کند. یک مقام قصر سفید گفته که سخنرانی آقای ترمپ، روی پنج بخش عمده استوار خواهد بود: شغل و کاریابی در ایالات متحده، برنامه های زیربنایی، إصلاحات در سیستم مهاجرت، تجارت، و مسایل امنیت ملی.

در بخش امنیت ملی، انتظار بر آنست که آقای ترمپ راجع به عوامل خارجی و پالیسی هایش در قبال ایران، کوریای شمالی، و پاکستان صحبت کند.

بهبود وضعیت اقتصادی نتوانسته که میزان محبوبیت آقای ترمپ را در میان مردم افزایش دهد. در عین حال، دموکراتان به مانند سناتور چک شومر شاکی اند که موضع دونالد ترمپ در مورد اولویت هایش واضح نیست.

تعداد از تحلیلگران جمهوریخواه، ایراد سخنرانی امسال را برای دونالد ترمپ یک فرصت بخاطر جلب حمایت مردم میخوانند.

اما تحلیلگران دموکرات نظر برعکس دارند. جیم کیسلر، تحلیلگر دموکرات، میگوید که چنین سخنرانی ها، فرصت خوبی برای رؤسای جمهور جدید است تا از طرز فکر و کارکرد های خود به مردم بگوید، اما "تعداد زیاد مردم، از قبل در مورد ترمپ تصمیم خود را گرفته اند".

تحقیقات در مورد تبانی با روسیه و گزارش های اخیر مبنی بر اینکه دونالد ترمپ دستور برکناری رئیس گروۀ حقیقت یاب که مداخلۀ ممکن روسیه را در انتخابات سال گذشته بررسی میکند، صادر کرده بود و دوباره از تصمیم اش منصرف شد، میتواند سخنرانی آقای ترمپ را تحت شعاع قرار دهد.

تعداد از تحلیلگران میگویند که این موضوع حتی میتواند بر انتخابات میان دوره یی کانگرس نیز اثرگذار باشد.

رئیس جمهور ترمپ اگرچه سال گذشته نیز به یک اجلاس مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنای کانگرس سخنرانی کرد، اما سخنرانی سالانه نبود، زیرا در آن زمان تنها چند هفته از کار دونالد ترمپ منحیث رئیس جهمهور امریکا سپری شده بود.

XS
SM
MD
LG