لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید تازۀ ترمپ به انسداد مرز ایالات متحده – مکسیکو


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا روز چهارشنبه (۳ اپریل) بار دیگر وضعیت موجود در مرز ایالات متحده و مکسیکو را "اضطرار ملی" خوانده و تهدید کرد این مرز را خواهد بست.

رئیس جمهور ایالات متحده در یک پیام تویتر نگاشته است "کانگرس باید باهم و فورا شکاف‌های مرزی را از بین ببرد! اگر هیچ اقدامی نشد، مرز، یا بخش عمدۀ مرز مسدود خواهد شد. این یک اضطرار ملی است!"

دونالد ترمپ بار بار تهدید کرده است که به هدف جلوگیری از "سیل مهاجرت غیرقانونی" از مکسیکو به ایالات متحده، مرز امریکا-مکسیکو را خواهد بست.

هفتۀ گذشته نیز رئیس جمهور ترمپ گفته بود که اگر مکسیکو جلو مهاجرت غیرقانونی از آن کشور به ایالات متحده را نگیرد، مرز دو کشور مسدود خواهد شد.

هشدارهای دونالد ترمپ مبنی بر انسداد مرز امریکا-مکسیو مایۀ نگرانی کسانی شده است که فکر می‌کنند این اقدام رفت و آمد قانونی را در مرز مختل کرده و میلیاردها دالر خسارت را به تاجرانی که در این مسیر تجارت می‌کنند، وارد خواهد کرد.

اتاق تجارت ایالات متحده گفته است که تاثیرات منفی انسداد مرز را به مقام‌های قصر سفید گوشزد کرده است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، مقابله با مهاجرت غیرقانونی از مکسیکو به ایالات متحده را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده است، هرچند شمار زیاد هم حزبی‌های جمهوریخواه آقای ترمپ با انسداد مرز امریکا-مکسیکو مخالف اند.

مچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنای ایالات متحده روز سه شنبه (۲ اپریل) هشدار داد که انسداد مرز پیامدهای مخرب اقتصادی داشته همصدا با قانونگذاران دموکرات، آقای ترمپ را به پرهیز از چنین اقدام ترغیب کرد.

XS
SM
MD
LG