لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بار دیگر رقابت کند


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، قرار است روز سه شنبه ۱۵ نومبر (۲۴ عقرب) اعلام کند که برای احراز مجدد کرسی ریاست جمهوری امریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ رقابت می‌کند.

جیسن میلر، مشاور ترمپ، روز جمعه ۱۱ نومبر (۲۰ عقرب) ضمن تایید این خبر گفت که این اعلامیه در ایالت فلوریدا اعلام خواهد شد.

آقای ترمپ نیز در جریان حضور در کمپاین‌های انتخاباتی در حمایت از نامزادان حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره‌ای کانگرس گفته است که روز سه شنبه "اعلامیهٔ بسیار بزرگی" خواهد داد.

آقای میلر گفت: : "رییس‌جمهور ترمپ روز سه‌شنبه اعلام می‌کند که برای کرسی ریاست‌جمهوری رقابت خواهد کرد."

او افزود: "این یک اعلامیه بسیار حرفه‌ای و بسیار فشرده خواهد بود."

خبر رقابت ترمپ در انتخابات ۲۰۲۴ در حالی منتشر می شود که بسیاری از نامزدهای مورد حمایت وی در انتخابات میان دوره ای شکست خوردند.

باوجودیکه جمهوری خواهان امیدوار بودند که در انتخابات میان دوره‌ای کرسی‌های بیشتری کسب کنند، آن طور که انتظار می رفت، به پیروزی نرسیدند.

به نظر می رسد ورود زودهنگام ترمپ به رقابت‌های انتخاباتی تا حدی برای کمرنگ ساختن اتهامات جنایی احتمالی به دلیل نگهداشتن اسناد فوق محرم از قصر سفید، تلاش های او برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ و حمله به ساختمان کانگرس امریکا توسط حامیانش در ششم جنوری سال گذشته، طراحی شده باشد.

قانونگذاران ایالات متحده که در مورد حملهٔ ۲۰۲۱ بر مقر کانگرس امریکا تحقیق می‌کنند، به تاریخ ۲۱ اکتوبر (۲۹ میزان) احضاریه‌ای صادر کردند تا دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین این کشور، شواهدی را ارایه کند که آیا در این حمله دخیل بوده است یا خیر.

بر اساس این احضاریه، ترمپ باید تا چهارم نومبر اسناد و شواهد خود را تهیه کند و پس از انتخابات میان دوره‌ای هشتم نومبر، این اسناد و شواهد را تا تاریخ ۱۴ نومبر به کانگرس تسلیم بدهد.

این کمیتهٔ تحقیقی کانگرس با ارسال نامه‌ای به ترمپ نوشته است که در جلسات استماعیه نشان داده شد که شواهدی زیادی در مورد دخالت ترمپ در حمله بر مقر کانگرس وجود دارد.

قانونگذاران دموکرات استدلال می‌کنند که به تاریخ ششم جنوری، در حالیکه کانگرس سعی داشت نتایج انتخابات ریاست جمهوری را که در آن جو بایدن، رییس جمهور فعلی امریکا، برنده اعلام شده بود، تایید کنند، دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده که در همان لحظه در جمع هوادارانش در فاصلۀ نه چندان دور از مقر کانگرس سخنرانی داشت، طرفدارانش را به "یورش بر مقر کانگرس" تشویق کرد، رویدادی که منجر به مرگ هفت نفر به شمول یک افسر پولیس شد و ده‌ها زخمی بر جاگذاشت.

این کمیته تاکنون حدود ۱۰۰ احضاریه صادر کرده و حدود یک هزار نفر از جمله دونالد ترمپ جونیر و ایوانکا ترمپ فرزندان و جرد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترمپ، را مصاحبه کرده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG